Konecranes Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

KONECRANES OYJ PÖRSSITIEDOTE 7.9.2023 klo 13.30

Konecranes Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

Konecranesilla on osakkeenomistajien nimitystoimikunta, joka valmistelee varsinaiselle yhtiökokoukselle sekä tarvittaessa ylimääräiselle yhtiökokoukselle hallituksen jäsenten valintaa ja palkitsemista koskevia ehdotuksia, sekä tunnistaa potentiaalisia ehdokkaita hallituksen jäseniksi.

Kukin yhtiön neljästä suurimmasta osakkeenomistajasta nimittää jäsenen osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan. Osakkeenomistajat, jotka ovat oikeutettuja nimittämään jäsenen, määräytyvät vuosittain 31. elokuuta Euroclear Finland Oy:n ylläpitämän yhtiön osakasluettelon perusteella.

Konecranesin osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan on nimitetty seuraavat jäsenet:

• Reima Rytsölä, Solidiumin toimitusjohtaja, Solidium Oy:n nimittämänä 8 793 123 osakkeella,
  • Stig Gustavson, Stig Gustavson perheineen nimittämänä 2 366 157 osakkeella,
  • Markus Aho, Varman sijoitusjohtaja, Keskinäisen työeläkevakuutusyhtiö Varman nimittämänä 2 085 293 osakkeella, ja
  • Mikko Mursula, Ilmarisen varatoimitusjohtaja, sijoitukset, Keskinäisen eläkevakuutusyhtiö Ilmarisen nimittämänä 1 970 000 osakkeella.

Christoph Vitzthum, Konecranesin hallituksen puheenjohtaja, toimii asiantuntijana nimitystoimikunnassa olematta toimikunnan jäsen.

Nyt valittu nimitystoimikunta toimittaa yhtiön hallitukselle ehdotuksensa vuoden 2024 varsinaiselle yhtiökokoukselle 31.1.2024 mennessä.

KONECRANES OYJ

Kiira Fröberg

Sijoittajasuhdejohtaja

Kiira Fröberg,

Sijoittajasuhdejohtaja,

puh. 020 427 2050

Konecranes on materiaalinkäsittelyalan globaaleja johtajia. Palvelemme laajaa asiakasjoukkoa useilla eri toimialoilla. Olemme kerta toisensa jälkeen määrittäneet alan parhaat käytännöt, jokapäiväisistä parannuksista isoihin läpimurtoihin kriittisillä hetkillä. Tiedämme, että voimme aina löytää turvallisemman, tuottavamman ja vastuullisemman tavan toimia. Siksi 16 300 työntekijäämme yli 50 maassa ovat ansainneet asiakkaiden luottamuksen, ja olemme päivittäin mukana nostamassa, käsittelemässä ja siirtämässä asioita, joita maailma tarvitsee. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli 3,4 miljardia euroa. Konecranesin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä (tunnus: KCR).