KONECRANES OYJ:N UUDEN HALLITUKSEN JÄRJESTÄYTYMISKOKOUS

KONECRANES OYJ  PÖRSSITIEDOTE  31.3.2011 klo 14.45

Ensimmäisessä yhtiökokouksen jälkeen pitämässään kokouksessa hallitus valitsi Stig Gustavsonin jatkamaan puheenjohtajana. Tarkastusvaliokunnan puheenjohtajaksi valittiin Svante Adde ja jäseniksi Kim Gran, Tapani Järvinen ja Mikael Silvennoinen. Nimitys- ja palkitsemisvaliokunnan puheenjohtajaksi valittiin Matti Kavetvuo ja jäseniksi Stig Gustavson, Nina Kopola ja Malin Persson.

Muut jäsenet paitsi Stig Gustavson ovat Suomen listayhtiöiden hallinnointikoodin mukaisesti riippumattomia yhtiöstä. Hallituksen tekemän kokonaisarvioinnin perusteella Stig Gustavson ei ole yhtiöstä riippumaton jäsen, kun otetaan huomioon hänen aiemmat ja nykyiset tehtävänsä Konecranes-konsernissa sekä hänen suuri osakeomistuksensa yhtiössä.

Kaikki jäsenet ovat riippumattomia yhtiön merkittävistä osakkeenomistajista.

KONECRANES OYJ

Miikka Kinnunen
Sijoittajasuhdejohtaja

Sirpa Poitsalo, lakiasiainjohtaja, puh. 020 427 2011
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 020 427 2050

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2010 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 1 546 miljoonaa euroa. Konsernilla on 10 000 työntekijää 578 kohteessa 46 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).