Konecranes peruu 26.3.2020 kokoon kutsutun varsinaisen yhtiökokouksensa

KONECRANES OYJ  PÖRSSITIEDOTE  18.3.2020 klo 14.00

Konecranes peruu 26.3.2020 kokoon kutsutun varsinaisen yhtiökokouksensa

Konecranesille tärkeintä on aina ensisijaisesti ihmisten turvallisuus – niin yhtiön työntekijöiden, asiakkaiden kuin osakkeenomistajienkin. Koronavirustilanteen ja Suomen hallituksen 16.3. ilmoittamien toimien seurauksena Konecranesin hallitus on päättänyt perua 26.3.2020 koolle kutsutun varsinaisen yhtiökokouksen. Suomen hallituksen ilmoituksen mukaisesti julkiset kokoontumiset Suomessa rajoitetaan korkeintaan kymmeneen henkilöön.

Konecranes kutsuu koolle varsinaisen yhtiökokouksen myöhemmin.

KONECRANES OYJ
Eero Tuulos
Sijoittajasuhdejohtaja

Eero Tuulos, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 020 427 2050

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2019 konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,33 miljardia euroa. MHE-Demag mukaan lukien konsernilla on noin 18 000 työntekijää 50 maassa. Konecranesin osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).