Konecranes sai BOXHUNTER RTG-konttinosturitilauksen

Konecranes on allekirjoittanut kahden BOXHUNTER RTG -konttinosturin kaupan heinäkuussa. Nosturit toimitetaan Ben Nghen satamaan Vietnamissa. Satama tutustui huolella BOXHUNTER-konseptiin ja vaikuttui uudesta toimintatavasta. Nosturit toimitetaan kesäkuussa 2017.

Ben Nghen satama on kasvava konttisatama, joka sijaitsee keskeisellä paikalla Saigon-joen rannalla Ho Chi Minh Cityssä. Sekä kotimaista että kansainvälistä konttiliikennettä palveleva satama on sitoutunut käyttämään moderneimpia ja edistyksellisimpiä nostolaitteita. Nosturit toimitetaan yhteistyössä tunnetun vietnamilaisen teknologiayhtiön Telin Technology & Infrastructure JSC:n kanssa.

Ngo Ba Phong, Manager of the Investment & Project Division, Ben Nghen satama: ”Kaksi uutta BOXHUNTER RTG -konttinosturia parantavat ja tehostavat huomattavasti kontinkäsittelykapasiteettiamme. Hyödyntämällä BOXHUNTER-nosturin kaltaisia uusimpia teknologioita voimme paremmin vastata maailmanlaajuisten laivanvarustamoiden vaatimuksiin.”

Ben Nghen sataman uudet BOXHUNTER RTG -konttinosturit voivat pinota yksi yli viiden konttia päällekkäin, ja pukin jalkojen väliin mahtuu ajotien lisäksi kuusi konttia rinnakkain. Ne ovat sähkötoimisia ja saavat virtaa kaapelikelasta. Nostureihin asennetaan myös GPS-pohjainen automaattiohjaus.

Miksi BOXHUNTER?

BOXHUNTER RTG on valmis tulevaisuuteen. Uuden ja modernin toimintakonseptin mukaisesti kuljettaja istuu mukavasti ohjaamossa alhaalla ajotien tasalla, lähellä lastaus- ja purkutoimintaa.

Kimmo Nyman, myyntijohtaja, Konecranes, satamanosturit, APAC: ”BOXHUNTER on ihanteellinen RTG-nosturi pieniin ja keskisuuriin konttiterminaaleihin. Ben Nghen satama voi tilauksen myötä näyttää esimerkkiä monille muille alueen satamille.”

BOXHUNTER sopii hyvin sisämaan logistiikka- ja varastointitoimintoihin sekä konttiterminaaleihin, joilla on kunnianhimoisia kasvusuunnitelmia.

Lehdistö
Kimmo Nyman, myyntijohtaja, Konecranes, satamanosturit, APAC
Sähköposti: Kimmo.nyman@konecranes.com tai puh. +65 9773 9465

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puh. 020 427 2050

Tämä lehdistötiedote ja ladattava kuva löytyvät verkkosivuillamme osoitteesta www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2015 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 126 miljoonaa euroa. Konsernilla on 11 400 työntekijää ja 600 huoltopistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).