KONECRANES SAI ENSIMMÄISEN KONTINKÄSITTELYNOSTURITILAUKSENSA ETELÄ-AFRIKASTA

Konecranes sai ensimmäisen kontinkäsittelynosturitilauksensa Etelä-Afrikasta

Konecranes sai maaliskuussa ensimmäisen kontinkäsittelynosturitilauksensa Etelä-Afrikasta. Eteläafrikkalaisen raide-, satama- ja putkiyritys Transnet Limitedin erikoisyksikkö Transnet Capital Projects tilasi kolme kiskoilla kulkevaa RMG (rail mounted gantry) -konttinosturia. Nostureita käytetään intermodaaliterminaalissa Johannesburgissa. RMG-nosturit toimitetaan City Deep Container Terminal -terminaaliin Johannesburgiin vuonna 2012.

“Olemme erittäin ylpeitä tästä ensimmäisestä Etelä-Afrikkaan ja Transnetille toimitettavasta RMG-tilauksesta”, sanoo Antoine Bosquet, Sales Director, WEMEA, Port Cranes, Konecranes. “Konecranes vahvisti läsnäoloansa Etelä-Afrikassa ostamalla vuonna 2009 Dynamic Crane Systems -yrityksen, ja on siten sitoutunut maan taloudelliseen kasvuun.”

City Deep Container Terminal on avainasemassa Etelä-Afrikan monimutkaisessa logistiikkaverkostossa. Se on sisämaan kuudesta terminaalista suurin ja yhdistää strategisesti Etelä-Afrikan satamat toisiinsa. Alueellisissa satamissa puretut kontit kuljetetaan raiteita pitkin City Deep Container Terminal -terminaaliin, josta ne toimitetaan rekoilla lopulliseen määränpäähänsä. Uudet RMG-nosturit lastaavat ja purkavat kontteja junan ja rekan välillä. Ne lyhentävät jokaisen junan käsittelyaikaa ja nostavat terminaalin tuottavuutta.

Konecranes-konsernin paikallinen toimipiste Johannesburgissa vastaa paikallisesta tuesta ja ennakoivasta kunnossapidosta nostureiden ensimmäisen toimintavuoden aikana. Konecranes suorittaa myös nosturiratojen RailQ-tarkastukset. RailQ on uusi Konecranes-tuote, joka mittaa nosturiradat kolmiulotteisesti ja varmistaa, että ne ovat sallitulla vaihteluvälillä.

“Olemme iloisia voidessamme kertoa kolmen, City Deep Container Terminal -terminaaliin toimitettavan Konecranes RMG-nosturin tilauksesta”, sanoo Vernon Kretzschmar, Procurement Lead Gauteng, Transnet Capital Projects. “Odotamme innolla edistyksellisten Konecranes-tuotteiden mukanaan tuomaa toiminnan parantumista ja tehostumista.”

RMG-nosturit on varustettu Active Load Control -järjestelmällä, joka on käytössä jo yli 500 RTG-nosturissa ja 120 RMG-nosturissa.  Active Load Control tuo nostureihin esitykselliset heilunnanesto- ja horizontal fine positioning -järjestelmät, joissa ei käytetä hydrauliikkaa. Nostureiden nostokapasiteetti on 41 tonnia, nostokorkeus 11,5 metriä ja jänneväli 22,5 metriä. Nosturit on varustettu pyörivällä vaunulla. Nämä ominaisuudet parantavat nostureiden suorituskykyä, mikä puolestaan parantaa toiminnallista suorituskykyä.

Lehdistö:
Antoine Bosquet, Sales Director, WEMEA, Port cranes
Sähköposti: antoine.bosquet@konecranes.com tai puhelin 020 427 2747

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puhelin 020 427 2050

Tämälehdistötiedote ja ladattava kuva löytyvät www-sivuiltamme osoitteesta www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2010 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 1 546 miljoonaa euroa. Konsernilla on 10 000 työntekijää 578 kohteessa 46 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).