Konecranes sai Kiinasta lisätilauksen kahdesta proomuille sijoitettavasta nosturista

Vuoden 2021 ensimmäisellä neljänneksellä Jiangsu Zhenjiang Shipyard (Group) Co., Ltd. tilasi kaksi ympäristöystävällistä, proomuille sijoitettavaa Konecranes Gottwald Model 8 -nosturia. Nostureita käyttää Cosco Shipping Bulk Co. Ltd. (Cosco Bulk) Guinean rannikon tuntumassa Afrikassa.

Guineassa on maailman suurimmat bauksiittivarannot, ja sen kaivosteollisuus on ollut kasvussa. Cosco Bulk, joka on maailman johtaviin toimijoihin kuuluvan China Cosco Shipping Corporation Limited -varustamon tytäryhtiö, havaitsi tarvitsevansa lisää nostureita suurten määrien käsittelyyn. Nämä kaksi uutta nosturia siirtävät bauksiittia alumiinin tuotantoa varten jokiproomuista valtamerialuksiin. Niiden myötä proomuille sijoitettavien Konecranes Gottwald -nosturien kokonaismäärä alueella nousee kahteentoista.

”On aina hienoa saada uusintatilaus tyytyväiseltä asiakkaalta”, sanoo myyntijohtaja Jerry Fann Konecranes Port Solutionsista. ”Tekniikkamme on osoittautunut jälleen kerran toimivuutensa haastavissa olosuhteissa. Proomuille sijoitettavien Konecranes Gottwald -nostureiden määrän kasvaessa ympäri maailman olemme vahvistaneet johtoasemaamme näillä markkinoilla. Vuonna 2004 lanseerattujen proomuille sijoitettavien nosturiemme ominaisuudet ovat laajentuneet tasaisesti, ja parannamme niitä jatkuvasti tekniikan kehittyessä.”

Erityisesti avomerikäyttöä varten rakennettujen nosturien enimmäisulottuvuus on 43 metriä, ja niiden tehokas 63 tonnin kahmari mahdollistaa jatkuvatoimisen irtotavaran käsittelyn. Nosturit on suunniteltu Lloyd’s Register Code for Lifting Appliances in a Marine Environment -määräysten mukaan, joten niitä voidaan käyttää tuulen nopeuden ollessa enintään 24 m/s ja aaltojen korkeuden ollessa enintään 2,5 m.

Jerry Fann, myyntijohtaja, Konecranes Port Solutions
Sähköposti: jerry.fann@konecranes.com tai puhelin: +86 1855 906 0108

Lisätietoja sijoittajille ja analyytikoille:
Kiira Fröberg, sijoittajasuhteet, Konecranes
Sähköposti: kiira.froberg@konecranes.com tai puhelin: +358 20 427 2050

Tämä lehdistötiedote on julkaistu sivustollamme osoitteessa konecranes.com

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Konecranes toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2020 konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,2 miljardia euroa. Konsernilla on noin 16 900 työntekijää 50 maassa. Konecranesin osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).