KONECRANES SAI NELJÄNNEN KONTTILUKKITILAUKSENSA SAKSALAISELTA EUROGATELTA

KONECRANES SAI NELJÄNNEN KONTTILUKKITILAUKSENSA SAKSALAISELTA EUROGATELTA

Konecranes sai neljännen konttilukkitilauksensa saksalaiselta, EUROGATE Container Terminal Hamburg GmbH -terminaali- ja logistiikkayritykseltä. Viimeisin, vuoden 2011 toiselle ja neljännelle vuosineljännekselle kirjattu tilaus sisältää 14 konttien käsittelyyn tarkoitettua konttilukkia ja niiden kunnossapidon. Kun viimeisimmän tilauksen laitteet on toimitettu, EUROGATElla on Hampurin konttiterminaalissaan kaikkiaan 55 Konecranes-konttilukkia. Nyt tilatut laitteet toimitetaan vuoden 2012 toisella vuosineljänneksellä. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

EUROGATE on Euroopan johtava, itsenäinen konttiterminaali- ja logistiikkayritys. Se hallinnoi meriterminaaleja Itämerellä, Pohjanmerellä, Välimerellä ja Atlantin valtamerellä yhdessä Contship Italia -yrityksen kanssa. Yrityksellä on kymmenen terminaalia ja vuonna 2010 se käsitteli 12,6 miljoonaa TEU:ta. EUROGATE tarjoaa täyden valikoiman rahti- ja kontinkäsittelypalveluita sekä konttien huolto- ja korjauspalveluita. Lisäksi EUROGATE hoitaa intermodaalikuljetuksia.

“Neljäs EUROGATE-tilaus on toisaalta todistus konttilukkiemme luotettavuudesta ja teknisestä ylivoimasta, ja toisaalta siitä, että asiakkaat arvostavat erinomaisia kunnossapitopalveluitamme”, sanoo Jens Andreas, General Manager, Straddle carriers. “Toimittamamme 55 laitetta muodostavat tärkeän osan EUROGATEn konttilukkikannasta.”

Tilatut konttilukit edustavat markkinoiden viimeistä teknologiaa. Laitteiden nostokapasiteetti on 50 tonnia, ja ne voivat pinota kontteja yksi yli kahden. Laitteita käytetään konttien siirtämiseen ja pinoamiseen konttipihalla.

Lehdistö
Jens Andreas, General Manager Straddle carriers
e-mail: jens.andreas@konecranes.com tai puhelin: +49 9341 89541-10

Sijoittaja ja analyytikot
Miikka Kinnunen, Sijoittajasuhdejohtaja
sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puhelin: 020 427 2050

Tämä lehdistötiedote ja ladattava kuva löytyvät www-sivuiltamme

Konecranes on yksi maailman johtavista Lifting Businesses™ -konserneista, joka palvelee monenlaisia asiakkaita, kuten valmistus- ja prosessiteollisuutta, laivanrakennusteollisuutta ja satamia. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2010 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 1 546 miljoonaa euroa. Yrityksellä on 11 400 työntekijää ja 578 toimipistettä 46 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingin Pörssissä (osakkeen tunnus: KCR1V).