Konecranes sai tilauksen 17 Konecranes Noell -konttilukista EUROGATEn Hampurin-terminaliin

Konecranesin pitkä yhteistyö EUROGATE-konsernin kanssa jatkuu sopimuksella, jossa Konecranes toimittaa 17 Konecranes Noell -konttilukkia Hampurissa olevaan EUROGATE-konttiterminaaliin. Konecranes toimitti jo vuonna 2018 43 Konecranes Noell -konttilukkia EUROGATE-konsernin Hampurin ja Bremerhavenin terminaaleihin sekä MSC Gate Bremerhavenin terminaaliin.

Konecranesin kumppanuus EUROGATE-konsernin kanssa alkoi jo konttikuljetusten alkuaikoina 50 vuotta sitten. Nykyään EUROGATEn Pohjois-Saksan terminaaleissa toimii 250 Konecranes Noell -konttilukkia, ja määrä on kasvussa. Vuoden 2019 alussa Konecranes kirjasi tilauksen 17 uudesta Konecranes Noell -konttilukista EUROGATEn Hampurissa olevaan terminaaliin. Toimitukset alkavat heinäkuussa 2019.

”EUROGATEn toiminta on alusta asti vakauttanut konttilukkien markkinoita, ja yhteistyömme on yhä tiivistä. Uusien koneiden avulla EUROGATEn Hampurin terminaali pääsee toteuttamaan kasvusuunnitelmiaan”, sanoo Peter Kania, Konecranes Port Cranesin Straddle Carrier Sales -yksikön johtaja.

Tilatut konttilukit ovat mallia NSC 644 E, ja niiden nostokapasiteetti on 50 tonnia. Ne voivat pinota yksi yli kolmen konttia päällekkäin ja niiden enimmäisnopeus on 24 km tunnissa. Konttilukit varustetaan Konecranesin Noell- kahden kontin konttikuormauselimellä NTS 62 F.

Lisätietoja: Peter Kania, Head of Straddle Carrier Sales, Konecranes Port Cranes
Sähköposti: peter.kania@konecranes.com tai puhelin: +499 31 205 3216

Lisätiedot sijoittajille ja analyytikoille: Eero Tuulos, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
Sähköposti: eero.tuulos@konecranes.com tai puhelin: +358 20 427 2050

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2018 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,16 miljardia euroa. Konsernilla on 16 100 työntekijää ja 600 toimipistettä 50 maassa. Konecranes Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).