KONECRANES TEKI LÄPIMURRON AUSTRALIAN INTERMODAALITERMINAALEIHIN

Konecranes sai kesäkuussa 2013 neljän kiskoilla kulkevan konttinosturin (Rail Mounted Gantry, RMG) tilauksen Pacific National (PN) -yritykseltä, joka on Australian suurin yksityisen raiderahdin kuljettaja. Nosturi-investointi on osa PN:n laajempaa Sydneyn ja Melbournen terminaalien modernisointiprojektia. Nosturit toimitetaan vuosien 2014 ja 2015 aikana; kaksi niistä tulee Sydney Freight Terminal (SFT) -terminaaliin ja kaksi Melbourne Freight Terminal (MFT) -terminaaliin. Osapuolet ovat sopineet, ettei tilauksen arvoa julkisteta.

Australian pörssissä noteeratun Asciano-yrityksen kokonaan omistama Pacific National operoi Australian tärkeimpien kaupunkien välistä raiderahdin verkostoa. Konecranes on viimeisten kolmen vuoden ajan hoitanut PN:n nykyisten nostureiden korjausta ja huoltoa Sydneyn ja Melbournen terminaaleissa. Tänä aikana nosturien tehokkuus ja luotettavuus on kasvanut merkittävästi.

“Viimeistä teknologiaa edustavien nostureiden lisäksi molemminpuolinen luottamus ja hyvin toimiva yhteistyö olivat avainasioita tämän läpimurtotilauksen saamisessa Australiasta”, sanoo Ville Hoppu, myyntipäällikkö, Konecranes Satamanosturit. “Intermodaali liiketoiminta kasvaa maailmanlaajuisesti ja tämä tilaus vahvistaa entisestään markkina-asemaamme.”

“Uusien nostureiden sekä muiden järjestelmiin ja infrastruktuuriin tehtävien parannusten ansiosta voimme merkittävästi parantaa suurimpien rahtiterminaaliemme tuottavuutta. Nämä nosturit ovat yrityksemme tulevaisuuden menestyksen kannalta välttämättömiä”, sanoo Rodney Burfoot, Crane Project Manager, Pacific National.

Tilatut RMG-nosturit nostavat kontteja junasta rekkoihin ja päinvastoin. Nostureissa on edistyneitä teknisiä ominaisuuksia, jotka entisestään lisäävät maahenkilökunnan ja kuljettajan turvallisuutta ja rahtiterminaalien tuottavuutta.

Lehdistö:
Ville Hoppu, myyntipäällikkö, satamanosturit, Konecranes
Sähköposti: ville.hoppu@konecranes.com tai puhelin 020 427 2655

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puhelin 020 427 2050

Tämä lehdistötiedote ja ladattava kuva löytyvät www-sivuiltamme osoitteesta www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2012 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 170 miljoonaa euroa. Konsernilla on 12 100 työntekijää ja 626 toimipistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingin Pörssissä (osakkeen tunnus: KCR1V).