KONECRANES TOIMITTAA BOXPORTER RMG -NOSTUREITA GCT BAYONNELLE YHDYSVALTOIHIN

Konecranes ja GCT USA ovat maaliskuussa 2017 allekirjoittaneet sopimuksen kahden kiskoilla kulkevan Konecranes BOXPORTER RMG -nosturin toimituksesta.

New Yorkin ja New Jerseyn satamissa toimiva GCT Bayonne on Pohjois-Amerikan edistyksellisimpiä terminaaleja. GCT Bayonnella on jo käytössään 20 puoliautomaattista Konecranes RMG -nosturia. Kahdella ulokerakenteisella pääkannattimella varustetut uudet BOXPORTER RMG -nosturit (CRMG) otetaan käyttöön laiturin lähellä sijaitsevassa uudessa, kahdeksan raiteen ExpressRail Port Jersey (”Greenville Yard”) -intermodaaliterminaalissa, Kiskoilla tapahtuvaan lastaamiseen tarkoitettujen CRMG-nostureiden jänneväli on 47,5 metriä, ja niissä on kaksoisnostotoiminto. Niiden avulla tuonti- ja vientirahti saadaan liikkumaan laajempiin CSX:n ja Norfolk Southernin rautatieverkostoihin.

CRMG-nostureissa on sama säätöteknologia kuin puoliautomaattisissa RMG-nostureissa, minkä ansiosta GCT Bayonne voi hyödyntää laitteiden synergioita kunnossapitotoiminnoissaan. CRMG-nostureissa on myös Konecranes Smart Cabin -ohjaamo, joka tarjoaa käyttäjälle erinomaisen näkyvyyden kaikissa liikkeissä.

”Olemme tyytyväisiä automatisoitujen RMG-nostureiden luotettavuuteen ja suorituskykyyn. Arvioidessamme RMG-nostureita uusiin intermodaalitoimintoihimme, Konecranes oli kokemuksemme pohjalta siten vahva ehdokas”, sanoo Pete Giugliano, VP, Engineering Equipment, GCT USA.

”Tilaus on osoitus siitä, että kiskonosturimme ovat tehokkaita automaattisissa intermodaalitoiminnoissa”, sanoo Jussi Suhonen, Sales Director, Region Americas, Konecranes, Port Solutions.

GCT Global Container Terminals Inc:llä on pääkonttori Vancouverissa, Brittiläisestä Columbiassa, ja neljä Green Marine -sertifioitua terminaalia Pohjois-Amerikan kahdessa pääsatamassa. Itärannikolla toimivan GCT USA:n kautta yrityksellä on kaksi palkittua terminaalia: G CT New York Staten Islandilla ja New Yorkissa sekä GCT Bayonne Bayonnessa New Jerseyssä. Länsirannikolla yrityksellä on GCT Canadan kautta kaksi terminaalia: GCT Vanterm ja GCT Deltaport Vancouverissa ja Deltassa Brittiläisessä Kolumbiassa.

Lehdistö:
Jussi Suhonen, Sales Director, Region Americas, Konecranes, Port Solutions
Sähköposti: jussi.suhonen@konecranes.com
tai matkapuhelin +1-281-610-2576

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puhelin +358 20 427 2050

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa www.konecranes.com.

Konecranes
Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Yrityksellä on 18 000 työntekijää ja 600 huoltopistettä 50 maassa. Konecranes Oyj:n A-sarjan osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).