Konecranes toimittaa kuusi RTG-nosturia lisää Noatumin konttiterminaaliin Valenciaan Espanjaan

Kyseessä on viides Konecranes RTG-nosturitoimitus Noatumin konttiterminaaliin Espanjan Valenciaan. Kun tilatut kuusi RTG-nosturia otetaan käyttöön, Noatumilla on käytössään yhteensä 27 Konecranes RTG-nosturia. Nosturitilaus saatiin kesäkuussa 2016, ja nosturit toimitetaan keväällä 2017.

Noatumin konttiterminaali Valenciassa on tärkein väylä Iberian niemimaalle ja Madridin luonnonsatamaan. Tärkeimmät kansainväliset konttikuljetusreitit kulkevat Valencian terminaalin kautta. Terminaalin palveluita täydentävät syöttöyhteydet muille alueille.

”Olen tehnyt yrityksen kanssa menestyksekästä yhteistyötä jo vuosien ajan. Konecranes-nosturit ovat luotettavia ja erittäin suorituskykyisiä. Paikallinen, Valenciassa sijaitseva Konecranes-huoltopalvelu on erinomainen”, sanoo Gustavo Ferrer, Terminal Manager, Noatum.

Tilattujen RTG-nostureiden nostokapasiteetti on 40 tonnia. Ne voivat pinota yksi yli viiden päällekkäin, ja pukin jalkojen väliin mahtuu ajotien lisäksi kuusi konttia rinnakkain. Nostureissa on aktiivinen Konecranes- Active Load Control -järjestelmä ja Diesel Fuel Saver -polttoaineen säästötoiminto.

”Lisätilauksen saaminen on aina erittäin palkitsevaa, koska se kertoo, että olemme tehneet tärkeitä asioita oikein”, toteaa Antti Halonen, myyntipäällikkö, Konecranes, satamanosturit. ”Teemme parhaamme Noatumin luottamuksen ansaitsemiseksi myös jatkossa.”

Lehdistö
Antti Halonen, myyntipäällikkö, satamanosturit
Sähköposti: antti.halonen@konecranes.com tai puh. +358 20 427 2678

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja

Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puh. +358 20 427 2050

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2015 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 126 miljoonaa euroa. Yrityksellä on 11 600 työntekijää ja 600 huoltopistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).