KONECRANES TOIMITTAA LISÄÄ RTG-NOSTUREITA TOGOON, LOMÉN SATAMAAN

Konecranes on saanut kymmenen RTG-nosturin jatkotilauksen togolaiselta Lomé Container Terminal SA -terminaalilta. Toimitettavat nosturit ovat samanlaisia kuin aiemmin vuoden 2014 aikana toimitetut 12 nosturia. Toimitus on aikataulutettu vuoden 2015 loppuun ja vuodelle 2016. Tämän toimituksen jälkeen Lomé Container Terminal -terminaalilla on käytössä 22 Konecranes RTG -nosturilla. Tilaus on kirjattu vuoden 2014 neljännelle vuosineljännekselle.

“Tämä Konecranes RTG –nostureiden jatkotilaus on linjassa uuden terminaalimme toisen kehitysvaiheen kanssa ja nostaa terminaalin käsittelykapasiteetin 1 650 000 TEUhun”, sanoo Marc Desmons, Engineering Services Manager Terminal Investment Limited (TIL) -yrityksestä, joka on Lomé Container Terminal -terminaalin omistaja.

“On todella palkitsevaa olla osa Lomé Container Terminal -terminaalin kasvua ja menestystä”, sanoo Antoine Bosquet, myyntijohtaja, Konecranes IMEA, Satamanosturit. ”Teemme parhaamme, jotta nosturit saadaan toimitettua sujuvasti, ja ne tuovat mukanaan asiakkaan odottamaa Konecranes-laatua ja -suorituskykyä.”

Lomén 16-pyöräiset Konecranes RTG -nosturit ovat täysin sähköistettyjä, ja ne toimivat ns. busbar-järjestelmällä. Nostureiden nostokapasiteetti on 40 tonnia. Ne voivat pinota yksi yli kuuden konttia päällekkäin, ja niiden jalkojen väliin mahtuu ajotien lisäksi seitsemän konttia rinnakkain.

Nosturit varustetaan ergonomiaa, näkyvyyttä ja turvallisuutta parantavalla Konecranes Smarter Cabin -ohjaamolla. Nostureissa on myös edistyksellistä Konecranes-teknologiaa, kuten Autosteering-ominaisuus, joka pitää nosturin liikeradan suorana ja ennalta ohjelmoidun mukaisena.

RTG-nostureiden konttien paikannusjärjestelmä yhdistetään satamaterminaalin ohjausjärjestelmään; tämä varmistaa virheettömän ja reaaliaikaisen konttiensijoittelun sekä varastojen täsmällisyyden. Kumipyöräkonttinosturit varustetaan myös TRUCONNECT®-etävalvonnalla, joka mahdollistaa ennakoivan huollon.

Lehdistö
Antoine Bosquet, myyntijohtaja(IMEA), Satamanosturit
Sähköposti: antoine.bosquet@konecranes.com tai puhelin 020 427 2747

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puhelin 020 427 2050

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2013 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 100 miljoonaa euroa. Konsernilla on 12 000 työntekijää ja 600 toimipistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).