Konecranes toimittaa London Gateway ‑satamaan kattavan automaattisen konttien käsittelyratkaisun

Konecranes toimittaa DP Worldin London Gateway ‑terminaaliin 18 automaattista pinoamisnosturia, joissa käytetään Konecranesin automaatioteknologiaa. DP Worldin ylläpitämä London Gateway on Yhdistyneen kuningaskunnan nopeimmin kasvava avomerikonttiterminaali. Thamesjoen varrella noin 25 kilometrin päässä Lontoon keskustasta sijaitsevalla terminaalilla on kunnianhimoinen kasvusuunnitelma, joka perustuu pitkälti automaattiseen konttien käsittelyyn. Tähän työhön kumppaniksi valikoitui Konecranes. Tilaus kirjattiin vuoden 2022 huhtikuussa.

London Gateway ‑terminaalissa on tällä hetkellä käytössä 60 automaattista pinoamisnosturia, jotka eivät ole Konecranesin valmistamia. "Valitsimme Konecranesin, koska heillä on kyvykkyys integroida uudet nosturit osaksi nykyistä automaattisten pinoamisnostureidemme kokonaisuutta tarkasti määritellyn aikataulun mukaisesti, todistetusti laadukkaalla automaatioteknologialla ja tarkasti mittaroiden. Konecranesilla on vaikuttava tausta konttienkäsittelyteknologian toimittajana, ja se on osoittanut osaamisensa tällaisen monitahoisen hankkeen toteuttajana", sanoo Andrew Bowen, London Gateway -terminaalin toiminnanjohtaja.

Uudet Konecranesilta hankittavat automaattiset pinoamisnosturit lisätään terminaalin nykyisten nostureiden joukkoon huolellisesti suunnitelluissa vaiheissa. Ensimmäiset kahdeksan uutta Konecranesin nosturia toimitetaan vuoden 2023 kolmanteen neljännekseen mennessä ja loput kymmenen vuoden 2024 alkupuoliskolla. Käyttöönottovaiheessa olemassa olevat etäohjausasemat vaihdetaan ja terminaaliin asennetaan uusi kaluston hallintajärjestelmä, joka sisältää suorituskyvyn seurantaan tarkoitettuja työkaluja.

”Uudet Konecranesin automaattiset pinoamisnosturit varustetaan kattavasti Konecranesin omalla automaatioteknologialla. Niillä voi esimerkiksi käsitellä kuorma-autoilla kuljetettavia kontteja automaattisesti. Tämä perustuu Konecranesin kalibrointivapaaseen ratkaisuun, jonka avulla voidaan saavuttaa vakaa osumatarkkuus ajan mittaan. Näin syntyy vähemmän poikkeamia, joihin etäkäyttäjän on puututtava. Uudella kaluston hallintajärjestelmällä ohjataan kaikkia automaattisia pinoamisnostureita, jolloin koko kalustoa voidaan käyttää yhdenmukaisesti etäohjauksella”, sanoo Konecranesin satamaratkaisujen myyntijohtaja Mattias Karlsson.

Sopimus on loistava esimerkki Konecranesin automaatioratkaisuista satamiin. Tässä tapauksessa se tarkoittaa terminaalin kattavaa automatisointia uusilla automaattisilla pinoamisnostureilla ja automaatioteknologialla. Satamien automaatioratkaisut soveltuvat kaikkien konttien käsittelylaitteiden valmistajien merkkeihin.

Vahva asiakaslähtöisyys sekä sitoutuminen liiketoiminnan kasvuun ja jatkuvaan kehittämiseen tekevät Konecranesista nostolaitealan johtajan. Tätä tukevat investoinnit digitalisaatioon ja teknologiaan sekä työmme materiaalivirtojen tehostamiseksi ratkaisuilla, jotka vähentävät hiilidioksidipäästöjä ja edistävät kiertotaloutta ja turvallisuutta.

Mattias Karlsson, myyntijohtaja, Satamaratkaisut, Konecranes

Sähköposti: mattias.karlsson@konecranes.com tai puhelin: +31611216575

Lisätietoja sijoittajille ja analyytikoille:

Kiira Fröberg, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes

Sähköposti: kiira.froberg@konecranes.com tai puhelin: +358 20 427 2050

Tämä lehdistötiedote on julkaistu sivustollamme osoitteessa konecranes.com

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaina on muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuuden yrityksiä, telakoita, satamia ja terminaaleja. Konecranes toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2021 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,2 miljardia euroa. Konsernilla on noin 16 600 työntekijää noin 50 maassa. Konecranesin osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).