KONECRANES TOIMITTAA NELJÄ RTG-NOSTURIA DAMIETTALLE EGYPTIIN

Konecranes sai huhtikuussa neljän kumipyöräkonttinosturin (RTG) tilauksen Branch Damietta Container & Cargo Handling Companylta Egyptistä. Tämä on toinen Konecranes RTG -toimitus Damiettalle. Yritys hankki vuonna 2009 kuusi Konecranes RTG -nosturia, jotka ovat olleet hyvin suosittuja kuljettajien keskuudessa.

Konecranes toimittaa Damiettalle tehokkaita, 16-pyöräisiä RTG-nostureita, joiden nostokapasiteetti on 40 tonnia. Ne voivat pinota yksi yli viiden konttia päällekkäin, ja pukin jalkojen väliin mahtuu ajotien lisäksi seitsemän konttia rinnakkain. Nosturit on varustettu Active Load Control -järjestelmällä, joka ehkäisee konttien huojumista ja parantaa merkittävästi konttien käsittelyä. Nosturit on tarkoitus toimittaa valmiiksi pystytettyinä kesällä 2016.

”Tämä investointi on osa tulevaisuuden laajentumissuunnitelmiamme, ja odotamme innolla uusia nostureita, jotka ovat hyvin samanlaisia kuin aikaisemmin toimitetut Konecranes-nosturit. Kuljettajamme ovat erittäin tyytyväisiä RTG-nostureiden suorituskykyyn,” sanoo amiraali Mohamed Saad Zaghloul, Chairman, Branch Damietta Container & Cargo Handling Company.

”Toisen tilauksen saaminen Damiettalta on selkeä merkki siitä, että teemme tärkeitä asioita oikein”, sanoo Antti Halonen, myyntipäällikkö, Konecranes satamanosturit. ”Olen iloinen, että vuonna 2009 alkanut yhteistyömme Damiettan kanssa jatkuu ja toivon, että voimme tukea sen kasvua tulevaisuudessa.”

Lehdistö
Antti Halonen, myyntipäällikkö, satamanosturit, Konecranes
Sähköposti antti.halonen@konecranes.com tai puh. +358 20 427 2678

Sijoittajat ja analyytikot
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
Sähköposti miikka.kinnunen@konecranes.com tai puh. +358 20 427 2050

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2014 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 011 miljoonaa euroa. Konsernilla on 12 000 työntekijää ja 600 toimipistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).