KONECRANES TOIMITTAA NELJÄ STS-NOSTURIA JA 20 RTG-NOSTURIA GPA:LLE

Konecranes toimittaa neljä Super Post Panamax  luokan STS-satamanosturia ja 20 kumipyöräkonttinosturia (Rubber Tired Gantry, RTG) Yhdysvaltoihin Georgia Ports Authoritylle. Georgia Ports Authorityn hallitus hyväksyi äskettäin yli 80 miljoonan dollarin arvoisen, Garden City Terminalin kontinkäsittelyssä käytettävien nostureiden tilauksen. Nostureiden on määrä saapua Savannahiin maaliskuuhun 2016 mennessä. Tilaus kirjataan vuoden 2014 toisella vuosineljänneksellä.

"Jatkuvien infrastruktuuri-investointiemme ansiosta voimme käsitellä suurempia aluksia ja tarjota asiakkaillemme nopeampaa palvelua”, sanoo Curtis Foltz, Executive Director, GPA. "Nyt tehty tilaus kasvattaa Savannahin sataman kapasiteettia ja tarjoaa tulevaisuuden kasvumahdollisuuksia.”

"Olemme ylpeitä voidessamme olla osa GPA:n kasvua”, sanoo Tuomas Saastamoinen, myynti- ja markkinointijohtaja, satamanosturit, Konecranes. "Odotamme innolla pitkää yhteistyötä GPA:n kanssa, ja toimitamme heille luotettavia laitteita, jotka ovat ensisijaisen tärkeitä terminaalin tuottavuuden pitämiseksi korkealla tasolla.”

Nyt tilatun neljän Konecranes STS -nosturin jälkeen GPA:lla on Savannahin satamassa yhteensä 27 Konecranes-satamanosturia.

Konttipihalla rahdinkäsittelyssä käytettävät RTG-nosturit toimitetaan vaiheittain seuraavien kahden vuoden aikana. Kaikissa 20 nosturissa on sähkökäyttövalmius, sillä GPA:n tavoitteena on dieselpolttoaineen käytön lopettaminen. Kahdenkymmenen uuden nosturin myötä Savannahin satamassa on 136 Konecranes RTG-nosturia.

Savannahin satama on Pohjois-Amerikan suurin yksittäinen konttiterminaali, ja siellä on kaksi modernia syvänmeren terminaalia: Garden City Terminal ja Ocean Terminal. Ne ovat hyvä esimerkki siitä, kuinka korkeat standardit GPA asettaa tehokkuudelle ja tuottavuudelle. Vuonna 2013 Savannahin satamassa käsiteltiin kahdeksan prosenttia Yhdysvaltojen konttirahtivolyymistä ja 10,9 prosenttia koko Yhdysvaltojen konttiviennistä.

Lehdistö
Tuomas Saastamoinen, myynti- ja markkinointijohtaja, Satamanosturit
Sähköposti: tuomas.saastamoinen@konecranes.com tai puhelin +358 20 427 2662

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puhelin +358 20 427 2050

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa www.konecranes.com

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2013 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 100 miljoonaa euroa. Konsernilla on 11 800 työntekijää ja 600 toimipistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).