KONECRANES TOIMITTAA RTG-NOSTUREITA CSX:N INTERMODAALITERMINAALEIHIN YHDYSVALTOIHIN

Konecranes sai touko-kesäkuussa 2012 kolmen RTG-nosturin tilauksen yhdysvaltalaiselta kuljetusyritykseltä CSX Intermodal Terminalsilta. Tämä on Konecranes-konsernin ensimmäinen RTG-toimitus CSX:lle. Nosturit toimitetaan kesäkuussa 2013. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

CSX Corporation on yksi Yhdysvaltain johtavista kuljetusyrityksistä, ja sen kuljetusverkosto kattaa 23 osavaltiota. Yrityksen rautatie- ja intermodaalitoiminta tarjoaa perinteisten rautatiekuljetusten lisäksi intermodaalikonttien ja -perävaunujen kuljetusta.

”Olemme toimittaneet satoja Konecranes RTG-nostureita sisältäen menestyksekkäitä toimituksia muihin intermodaaliterminaaleihin, joten olemme iloisia yhteistyön alkamisesta CSX:n kanssa”, sanoo Konecranes- satamanosturien myyntipäällikkö Jost Dämmgen. ” Edistykselliset Konecranes RTG-nosturit tarjoavat asiakkaalle alhaisemmat kustannukset ja paremman tuottavuuden.”

Tilattuja RTG-nostureita käytetään konttien pinoamiseen ja siirtämiseen rautateiltä rekkoihin ja päinvastoin. Nosturit on varustettu viimeisimmällä, konttikentillä käytettävällä DGPS-teknologialla. Teknologiaan sisältyy Autosteering-ominaisuus, joka pitää nosturin liikeradan suorana ja ennalta ohjelmoidun mukaisena lisäten turvallisuutta ja parantaen tuottavuutta. RTG-nostureiden nostokapasiteetti on 50 tonnia, ja laitteet voivat pinota yksi yli kolme konttia.

Lehdistö

Jost Dämmgen, Konecranes-satamanostureiden myyntipäällikkö
Sähköposti: jost.daemmgen@konecranes.com
tai puhelin +49 171 339 7548

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com
tai puhelin +358 20 427 2050

Tämä lehdistötiedote löytyy www-sivuiltamme osoitteesta www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2011 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 1 896 miljoonaa euroa. Konsernilla on 11 700 työntekijää 609 kohteessa 47 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).