KONECRANES TOIMITTAA TELAKKAPUKKINOSTURIN NORJALAISELLE KVAERNERILLE

Konecranes sai kesäkuussa 2012 merkittävän telakkapukkinosturitilauksen norjalaiselta Kvaernerilta. Telakkapukkinosturi otetaan käyttöön Kvaernerin
Stordin toimipaikassa marraskuussa 2013.
Osapuolet ovat sopineet, ettei tilauksen arvoa julkisteta.

Norjassa ja sen merialueilla on suunnitteilla lukuisia uusia öljy- ja kaasualan investointeja vuosille 2012–2020. Kvaerner valmistautuu tulevaan kasvuun päivittämällä toimipaikkojensa nosto- ja siirtokapasiteettia muun muassa hankkimalla uuden telakkapukkinosturin.

”On rohkaisevaa, että Pohjoismaissa investoidaan tuotantokapasiteettiin ja siten tuottavuuden parantamiseen. Kvaerner on erinomainen esimerkki menestyksekkäästä pohjoismaisesta yhtiöstä, joka jatkuvasti kehittää toimintojaan”, sanoo Jussi Rautiainen, johtaja, telakkanosturit, Konecranes. ”Konecranes-konsernille on kunnia-asia osallistua näihin investointeihin ja toimittaa asiakkaallemme uusimmalla teknologialla varustettu telakkapukkinosturi.”

Tilattu telakkapukkinosturi yli kaksinkertaistaa nostokapasiteetin, joka nousee 350 tonnista 800 tonniin. Nosturin jänneväli on 153 metriä ja korkeus 115 metriä. Uuden telakkapukkinosturin avulla Kvaerner voi työstää yhden sijaan samanaikaisesti kahta projektia offshore-aluksen kannella.

Lehdistö:
Jussi Rautiainen, johtaja, telakkanosturit
Sähköposti: jussi.rautiainen@konecranes.com tai puh. 020 427 2616

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja,
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puh. 020 427 2050

Tämä lehdistötiedote ja ladattava kuva löytyvät www-sivuiltamme osoitteesta www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2011 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 1 896 miljoonaa euroa. Konsernilla on 11 700 työntekijää 609 kohteessa 47 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).