KONECRANES TOIMITTAA VIISI RTG-NOSTURIA UUTEEN KONTTITERMINAALIIN GUATEMALAAN

Konecranes on saanut viiden kumipyöräkonttinosturin (RTG) tilauksen guatemalalaiselta Terminal de Contenedores Quetzal S.A (TCQ) -terminaalilta. Yrityksen omistaa espanjalainen konttiterminaalioperaattori Grup TCB. Tilaus on kuudes Konecranes-toimitus Grup TCB:n terminaaliin ja ensimmäinen Guatemalaan. Nosturit toimitetaan syksyllä 2015.

”Olemme erittäin iloisia TCQ:n ensimmäisestä tilauksesta Guatemalaan. Konecranes RTG -nosturit tarjoavat huipputason tuottavuuden ja luotettavuuden heti, kun uusi terminaali aloittaa toimintansa”, sanoo Euroopan myyntijohtaja Kim Salvén. Osapuolet ovat sopineet, ettei tilauksen arvoa julkisteta.

16-pyöräisten RTG-nosturien nostokapasiteetti on 40 tonnia. Ne voivat pinota yksi yli viiden konttia päällekkäin, ja pukin jalkojen väliin mahtuu ajotien lisäksi seitsemän konttia rinnakkain. Nosturit on varustettu Konecranes Active Load Control -järjestelmällä, joka takaa ensiluokkaisen kontinkäsittelyn. Polttoainetta säästävät nosturit ovat dieselkäyttöisiä.

”Grup TCB ja Konecranes ovat tehneet useita vuosia yhteistyötä, ja arvostamme Konecranes RTG-nostureiden korkeaa suorituskykyä ja luotettavuutta. Aiemmat hyvät kokemukset vaikuttivat merkittävästi  ostopäätökseen”, sanoo Juan José Suarez, General Manager TCQ.

Nostureissa on Konecranes TRUCONNECT® Etädiagnostiikka ja Tekninen tuki. Tämä innovatiivinen palvelu tarjoaa asiakkaalle tietoa nostureiden todellisesta käytöstä, ja auttaa asiakasta ajoittamaan kunnossapitotoimet optimaalisesti ja lyhentämään nosturin seisonta-aikoja.

Lehdistö
Kim Salvén, Euroopan myyntijohtaja, Konecranes
Sähköposti: kim.salven@konecranes.com tai puhelin +358 20 427 2552

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes

Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puhelin +358 20 427 2050

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2013 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 100 miljoonaa euroa. Konsernilla on 11 900 työntekijää ja 600 toimipistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingin Pörssissä (osakkeen tunnus: KCR1V).