KONECRANES UUDELLEENRAHOITTI 200 MILJOONAN EURON VALMIUSLUOTON

KONECRANES OYJ  PÖRSSITIEDOTE  4.6.2015  klo 15.15

Konecranes on allekirjoittanut viisivuotisen 200 miljoonan euron valmiusluottosopimuksen yhteistyöpankkiensa kanssa. Valmiusluotossa on kaksi 12 kuukauden jatko-optiota. Luottoa käytetään konsernin yleisiin rahoitustarpeisiin ja se korvaa joulukuussa 2010 tehdyn 200 miljoonan euron luottojärjestelyn.

Luottolimiitin pääjärjestäjinä ja -välittäjinä (mandated lead arrangers and bookrunners) toimivat Citi, Danske Bank, Nordea Bank, Pohjola Bank, SEB ja Svenska Handelsbanken. Lisäksi pääjärjestäjiä (lead arrangers) olivat BNP Paribas, Commerzbank, Crédit Agricole ja Deutsche Bank. Lainajärjestelyä koordinoi SEB (co-ordinating mandated lead arranger and documentation and facility agent).

KONECRANES OYJ

Miikka Kinnunen
Sijoittajasuhdejohtaja

Konecranes Oyj
Tomi Hintikka, rahoitusjohtaja, puh. 020 427 2042
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 020 427 2050

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2014 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 011 miljoonaa euroa. Konsernilla on 11 900 työntekijää ja 600 huoltopistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).

NASDAQ Helsinki