Konecranes vahvistaa kunnossapitotoimintojaan Italiassa hankkimalla Trevolution Servicen

Konecranes on ostanut italialaisen Trevolution Service SRL -yrityksen, joka on yksi Italian suurimmista itsenäisistä nosturien huoltoyrityksistä. Yritys on erikoistunut nostureiden kunnossapitoon, korjaukseen, modernisointiin, sekä nostolaitteiden ja varaosien toimittamiseen. Kaupan sopimusehtoja ei ole julkistettu.

Hankinta kasvattaa Konecranesin huoltopalveluja Italiassa ja tarjoaa hyvän mahdollisuuden myydä laitteita uusille asiakkaille. Trevolution Service sijaitsee Milanon lähellä Barzagossa. Yrityksellä on tuhansia asiakkaita useilla eri teollisuudenaloilla enimmäkseen Italian pohjoisosissa. Yrityksellä on 25 työntekijää.

”Trevolution sopii mainiosti Kunnossapito-liiketoimintaamme. Se tuo meille mahdollisuuksia, joiden avulla pystymme toteuttamaan entistä suurempia projekteja ja sopimuksia Euroopan suurimpiin kuuluvalla talousalueella”, sanoo Konecranesin EMEA-alueen Industrial Service -liiketoiminta-alueen johtaja Tomas Myntti.

”Hankinta vahvistaa myös johtavaa asemaamme alkuperäislaitteiden (OEM) huoltopalvelujen tarjoajana keskeisillä nostinmarkkinoillamme”, Myntti lisää.

Tomas Myntti, johtaja, Industrial Service, EMEA, Konecranes
Sähköposti: tomas.myntti@konecranes.com

Lisätiedot sijoittajille ja analyytikoille:
Eero Tuulos, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
Sähköposti: eero.tuulos@konecranes.com tai puhelin: +358 20 427 2050

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2018 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,16 miljardia euroa. Konsernilla on 16 100 työntekijää 50 maassa. Konecranes Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).