• Konecranes Oyj/

Konecranes valmistautuu tulevaisuuteen laajentamalla sähköistettyä tuotevalikoimaansa ja tarjoamalla uraauurtavan ratkaisun laivojen ja konttikentän välisiin toimintoihin

Konecranes ilmoitti tänään useista satamaratkaisuvalikoiman uutuuksista, jotka vahvistavat sen innovaatio- ja teknologiajohtajuutta materiaalinkäsittelyalalla. TOC Europe 2024 ‑tapahtumassa esiteltävät uutuudet korostavat Konecranesin sitoutumista ekotehokkaan teknologian tarjoamiseen ja sen Ecolifting™-visioon, jonka tavoitteena on pienentää asiakkaiden hiilijalanjälkeä kaikissa toiminnan vaiheissa.

”Olemme sitoutuneet investoimaan jatkuvasti digitalisaatioon, sähköistämiseen ja teknologian kehittämiseen. Tämänpäiväiset julkaisut heijastelevat tätä”, kertoo Konecranesin satamaratkaisuista vastaava johtaja Juha Pankakoski. ”Nämä investoinnit edistävät merkittävästi tehokkaampaa rahdinkäsittelyä, talouden hiilidioksidipäästöjen vähentämistä sekä kiertotalouden ja turvallisuuden kehittymistä satama-alalla.”

Konecranesin uutuudet sisältävät konttilukkeihin, nostotrukkeihin, integroituun automatisaatioratkaisuun ja yrityksen satamapalveluvalikoimaan liittyviä innovaatioita.

Konecranes Noell ‑konttilukkien modulaariset voimalaitevaihtoehdot rikkovat rajoja
Konttien käsittelyssä siirrytään maailmanlaajuisesti yhä vastuullisempiin käytäntöihin. Konecranes on uudistanut Konecranes Noell ‑konttilukkinsa tarjotakseen teollisuudelle joustavampia vaihtoehtoja vaihdettavien virtalähdemoduulien, kuten hybridi-, akku- ja vetyvaihtoehtojen, avulla. Yhdenmukainen rakenne nopeuttaa toimitusaikoja ja varmistaa varaosien saatavuuden. Huoltotarve vähenee, ja jokainen yksikkö on varustettu valmiiksi hybridi- ja akkuvoiman lisäksi myös vetykäyttöä varten. Modulaarinen rakenne yksinkertaistaa sähköjärjestelmän päivittämistä, jotta terminaalien erilaisiin energiatarpeisiin voidaan vastata nyt ja tulevaisuudessa.

E-VER-valikoima laajenee raskaaseen käyttöön soveltuvilla sähkötrukeilla
Konecranesin E-VER-sähkötrukki on nyt saatavilla entistä suuremmalla kapasiteetilla, joka vastaa satamien ohella esimerkiksi teräs- ja kaivosteollisuuden kaltaisten teollisuudenalojen korkeisiin suorituskykyvaatimuksiin. E-VER-sähkötrukki on 11.6.2024 alkaen saatavana raskaaseen käyttöön soveltuvina 18–25 tonnin malleina – suorituskyvystä tinkimättä. Uusi malli pystyy tekemään nostoja 10 prosenttia nopeammin ja kiihdyttämään rinteessä jopa 20 prosenttia nopeammin dieselkäyttöiseen nostotrukkiin verrattuna. Pienemmän energiankulutuksen ja -hävikin ansiosta trukki voi käyttää energiaa tehokkaammin. Nostotrukin käyttöiän lopussa akkuja voidaan käyttää hätävara-akkuina latausasemilla tai varavirtalähteinä.

Future Fields ‑ratkaisu uudistaa aluksen ja konttikentän välisen suhteen
Future Fields on yhteistyössä alan asiantuntijoiden kanssa kehitetty automaatioratkaisu, joka sisältää uraauurtavan monivaunuisen STS-satamanosturin, automaattisesti ohjautuvan AGV-ajoneuvon ja automatisoidun konttien korkeavaraston. Ratkaisun avulla voidaan vastata erilaisiin haasteisiin, kuten alusten koon kasvuun ja siihen, että käytettävissä on rajallisesti pinta-alaa. Future Fields voi parantaa tuottavuutta, yhdenmukaisuutta ja kapasiteettia konttien käsittelyssä, ja se heijastaa yhtä Konecranesin keskeisistä arvoista: jatkuvaa parantamista.

Etätuki käyttökatkosten karsimiseen
Ecolifting-tuotevalikoiman laajentamisen lisäksi Konecranes on tuonut saataville satamien ja terminaalien uudistettuja etätukipalveluita, joiden ansiosta teknikoiden tarvitsee käydä paikan päällä vähemmän eikä resurssejakaan tarvitse jäädä enää odottelemaan. Asiakkaat saavat hetkessä yhteyden Konecranesin asiantuntijoihin vianmääritystä varten käyttämällä etätuen erillistä puhelinnumeroa, Konecranes-tuen verkkoalustaa tai videopuheluita.

Lisätietoja näistä uutuuksista on julkaisusivullamme. Vierailijat ovat tervetulleita myös Konecranesin osastolle B20 TOC Europe ‑tapahtumaan Rotterdamin Ahoy-areenalla.

Vahva asiakaslähtöisyys sekä sitoutuminen liiketoiminnan kasvuun ja jatkuvaan kehittämiseen tekevät Konecranesista materiaalinkäsittelyalan johtajan. Tätä tukevat investoinnit digitalisaatioon ja teknologiaan sekä työmme materiaalivirtojen tehostamiseksi ratkaisuilla, jotka vähentävät hiilidioksidipäästöjä ja edistävät kiertotaloutta ja turvallisuutta.

Voit katsoa tiivistetyn yleiskatsauksen Konecranesin toiminnasta seuraavien aiheiden kautta: Konecranes lyhyesti, konttilukit, nostotrukit, satamapalvelut, automaattiset ratkaisut sekä hyödyllinen (englanninkielinen) nosturi- ja nostotermien sanasto.

Konecranes Media Desk
media@konecranes.com

Lisätietoja sijoittajille ja analyytikoille:
Kiira Fröberg, Konecranesin sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti:
kiira.froberg@konecranes.com tai puhelin: +358 20 427 2050

Tämä julkaisu on saatavilla sivustolla
Konecranes.com.

Konecranes on materiaalinkäsittelyalan globaaleja johtajia. Palvelemme laajaa asiakasjoukkoa useilla eri toimialoilla. Olemme kerta toisensa jälkeen määrittäneet alan parhaat käytännöt, jokapäiväisistä parannuksista isoihin läpimurtoihin kriittisillä hetkillä. Tiedämme, että voimme aina löytää turvallisemman, tuottavamman ja vastuullisemman tavan toimia. Siksi 16,600 työntekijäämme yli 50 maassa ovat ansainneet asiakkaiden luottamuksen, ja olemme päivittäin mukana nostamassa, käsittelemässä ja siirtämässä asioita, joita maailma tarvitsee. Vuonna 2023 konsernin liikevaihto oli 4,0 miljardia euroa. Konecranesin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä (tunnus: KCR).