Konecranesille automatisoidun RTG-järjestelmän lisätilaus Indonesiaan

Konecranesille automatisoidun RTG-järjestelmän lisätilaus Indonesiaan

Konecranes allekirjoitti vuoden 2018 kolmannella neljänneksellä sopimuksen automatisoidun RTG-järjestelmän (ARTG) toimituksesta PT Prima Terminal Petikemasille, joka on valtio-omisteisen satamaoperaattorin PT Pelabuhan Indonesia I:n (Persero) tytäryhtiö. Nyt tilattu ARTG-järjestelmä sisältää kaksitoista ARTG-nosturia ja niihin liittyvät ohjelmistot, käyttöliittymät ja huollon.

Kaikki kaksitoista ARTG-nosturia toimitetaan tammikuussa 2020 Belawanin konttiterminaaliin (Phase 2) Medanissa Sumatralla. Nosturit ovat samanlaisia kuin PT Prima Multi Terminalille Kuala Tanjungin satamaan Indonesiaan toimitetut ARTG:t.

Indonesialla on Konecranesille suuri strateginen merkitys. Indonesian hallitus rakentaa koko maan laajuista rahtiliikennejärjestelmää tehostaakseen tavaroiden kuljettamista maan laajoja vesistöjä pitkin. Konecranesin tuotteet ja palvelut auttavat Indonesiaa sen tavoitteessa nousta maailman kymmenen suurimman talouden joukkoon vuoteen 2025 mennessä.

”Kiitos PT Prima Terminal Petikemasille ja Pelindo I:lle siitä, että he luottavat Konecranesin ARTG-teknologiaan. ARTG-järjestelmämme tuo asiakkaillemme arvoa ehkäisemällä nostureiden turhia liikkeitä, pienentämällä energiankulutusta ja huoltokustannuksia sekä parantamalla tuottavuutta ja ennakoitavuutta”, toteaa Konecranesin Satamaratkaisut-liiketoiminta-alueen myyntijohtaja Kimmo Nyman.

”Pelindo I modernisoi voimakkaasti konttiterminaalejaan ja panostaa uusimpaan automaatiotekniikkaan. On ilo tehdä yhteistyötä Konecranesin kanssa. Odotamme innolla, että hanke saadaan vietyä onnistuneesti päätökseen ja että pääsemme vuoden 2020 alusta palvelemaan asiakkaitamme mahdollisimman tehokkaasti”, sanoo Jansen Sitohang, President Director, PT Prima Terminal Petikemas.

Uusi ARTG-järjestelmä toimitetaan tammikuussa 2020. Se sisältää:

• 12 täysin sähköistettyä, automatisoitua Konecranes RTG -nosturia, jotka on varustettu aktiivisella kuormanhallinnalla ja automaattiohjauksella
  • neljä etäohjausasemaa (ROS)
  • rekkaliikenteen opastusjärjestelmät
  • konttialueiden älyportit
  • käyttöliittymät erilaisille konttipihainfrastruktuureille
  • automaatio-ohjelmiston, johon kuuluu rajapinta terminaalin ohjausjärjestelmään (TOS)
  • TRUCONNECT®-etäpalvelut, jotka mahdollistavat reaaliaikaisen yhteyden maailmanlaajuiseen Konecranes-nosturiasiantuntijaverkostoon.

Kimmo Nyman, myyntijohtaja, Satamaratkaisut, Konecranes
Sähköposti: Kimmo.nyman@konecranes.com tai puhelin: +358 40 537 1956

Sijoittajat ja analyytikot
Eero Tuulos, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
Sähköposti: eero.tuulos@konecranes.com tai puhelin: 020 427 2050

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2017 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 3 136 miljoonaa euroa. Konsernilla on 16 400 työntekijää ja 600 huoltopistettä 50 maassa. Konecranes Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).