Konecranesille ensimmäinen siirrettävien satamanosturien tilaus Kambodžaan

Konecranes sai vuoden 2023 ensimmäisellä neljänneksellä Sihanoukville Autonomous Port (PAS) ‑satamalta tilauksen kahdesta kuudennen sukupolven siirrettävästä Konecranes Gottwald ‑satamanosturista. Kyseessä on Konecranesin ensimmäinen Kambodžasta saama siirrettäviä satamanostureita sisältävä tilaus. Nosturit toimitetaan vuoden 2023 viimeisellä neljänneksellä.

PAS on Kambodžan valtion omistama ja ylläpitämä satama, jolla on maan ainoana syvämerisatamana kriittinen asema maan talouden kannalta. Koska sataman rahtiliikenne jatkaa kasvuaan vuosi vuodelta, PAS päätti lisätä sataman infrastruktuuriin siirrettäviä satamanostureita, joilla voidaan parantaa kapasiteettia ja tehokkuutta.

”Konecranesin siirrettävät Gottwald-satamanosturit osoittautuivat oikeaksi ratkaisuksi, sillä niiden avulla voidaan nopeuttaa alusten rahtiliikenteen käsittelyä ja ne ovat erittäin ekotehokkaita. Sähkökäyttöjärjestelmän ja ulkoisen virtalähteen ansiosta voimme vähentää paikallisia pakokaasupäästöjä merkittävästi ja samalla myös pienentää käyttökustannuksia”, kertoo PAS:n tekniikan apulaispääjohtaja Ty Sakun.

”Näiden kahden nosturin toimittaminen on Konecranesille tärkeä merkkipaalu Kambodžassa. Kiitämme tilauksesta PAS:n lisäksi Ogawa Seiki Co., Ltd (OSC)- ja Japan International Cooperation Agency (JICA) ‑yhtiöitä. Odotamme innolla, että pääsemme jatkamaan yhteistyötämme vielä monen vuoden ajan tämän  alueen rahdinkäsittelylle tärkeän askeleen myötä”, kertoo Konecranesin satamaratkaisujen aluemyyntipäällikkö Holger Wagner.

Vahva asiakaslähtöisyys sekä sitoutuminen liiketoiminnan kasvuun ja jatkuvaan kehittämiseen tekevät Konecranesista nostolaitealan johtajan. Tätä tukevat investoinnit digitalisaatioon ja teknologiaan sekä työmme materiaalivirtojen tehostamiseksi ratkaisuilla, jotka vähentävät hiilidioksidipäästöjä ja edistävät kiertotaloutta ja turvallisuutta.

Voit katsoa tiivistetyn yleiskatsauksen Konecranesin liiketoiminnasta klikkaamalla tästä.

Robert Vennemann, markkinointipäällikkö, Siirrettävät Satamanosturit, Satamaratkaisut, Konecranes
Sähköposti:
robert.vennemann@konecranes.com tai puhelin: +49 211 7102 3119

Konecranes Media Desk
media@konecranes.com

Lisätietoja sijoittajille ja analyytikoille:
Kiira Fröberg, Konecranesin sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti:
kiira.froberg@konecranes.com tai puhelin: +358 20 427 2050

Tämä julkaisu on saatavilla sivustolla Konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaina on muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuuden yrityksiä, telakoita, satamia ja terminaaleja. Konecranes toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2022 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,4 miljardia euroa. Konsernilla on noin 16 500 työntekijää noin 50 maassa. Konecranesin osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).