Konecranesille RTG-hybridinosturitilaus yhdysvaltalaiselta Port Houstonilta

Konecranesille RTG-hybridinosturitilaus yhdysvaltalaiselta Port Houstonilta

Konecranes on saanut kahdeksan hybridipaketilla varustetun RTG-nosturin tilauksen pitkäaikaiselta yhdysvaltalaiselta asiakkaaltaan Port Houstonilta. Kyseessä on Konecranesin ensimmäinen RTG-hybridinosturitoimitus. Nosturit toimitetaan Barbours Cut -terminaaliin vuoden 2020 ensimmäisellä neljänneksellä. Tilaus kirjataan vuoden 2018 neljännelle neljännekselle.

Texasin kansainvälinen satama Port Houston on ollut Konecranesin asiakas yli 15 vuotta. Satamassa on tällä hetkellä käytössä 90 Konecranesin diesel- ja sähköjärjestelmää käyttävää RTG-nosturia.

Uudet RTG-hybridit ovat ekotehokkaita mutta silti suorituskykyisiä. Hybridijärjestelmässä on litiumioniakkuyksikkö ja edistyksellinen akkujärjestelmä, joka seuraa akkujen lataustasoa ja kuntoa. Konecranes voi valvoa järjestelmän tilaa TRUCONNECT®-etäyhteyden kautta. Hybridijärjestelmän ekotehokas Tier 4f -moottori lataa akut tarvittaessa. Järjestelmä on rakenteeltaan modulaarinen, ja se voidaan toimittaa myös jälkiasennuksena.

”Nämä RTG:t auttavat Port Houstonia saavuttamaan pitkän aikavälin ekotehokkuustavoitteensa”, sanoo Konecranesin Amerikan alueen Satamaratkaisujen myyntijohtaja Jussi Suhonen. ”Konecranes kehittää akkuteknologiaa ja sähköistämistä jatkuvasti. Haluamme tehdä kontinkäsittelylaitteistamme ekotehokkaampia tinkimättä kuitenkaan yhtään nostureiden suorituskyvystä”, hän jatkaa. ”Olen iloinen, että Port Houston luottaa teknologiaamme ja valitsi edistykselliset RTG:mme.”

RTG-nostureiden nostokapasiteetti on 50 tonnia. Ne voivat pinota yksi yli viiden konttia päällekkäin, ja pukin jalkojen väliin mahtuu ajotien lisäksi 6 konttia rinnakkain. Nostureihin tulee aktiivinen kuormanhallintajärjestelmä, joka ehkäisee konttien heiluntaa. Lisäksi ne sisältävät seuraavat edistykselliset toiminnot: automaattiohjaus, automaattinen sijoitustoiminto, törmäyksenesto, rekan tai trailerin nostonesto sekä Auto-TOS-raportointi.

Lisätietoja: Tuomo Paukkula, RTG-tuotelinjan johtaja, Satamanosturit, Konecranes
Sähköposti: tuomo.paukkula@konecranes.com tai puhelin: 050 330 2623

Lisätiedot sijoittajille ja analyytikoille: Eero Tuulos, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
Sähköposti: eero.tuulos@konecranes.com tai puhelin: 020 427 2050

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2017 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 3 136 miljoonaa euroa. Konsernilla on 16 400 työntekijää ja 600 huoltopistettä 50 maassa. Konecranes Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).