Konecranesille sopimus nosturien siirrosta ja uudelleen käyttöönotosta Italiassa

Yilport Holding valitsi joulukuussa Konecranesin kunnostamaan ja ottamaan uudelleen käyttöön 23 nosturia. Sopimus on osa suunnitelmaa, jonka avulla Yilport Holding aikoo luoda uuden ja merkittävän merikuljetuskeskuksen Taranton satamaan Välimerelle.

Yilport sai vuonna 2019 Italian viranomaisilta 49-vuotisen toimiluvan maan kaakkoisosassa sijaitsevaan Taranton satamaan. Turkkilainen yritys aikoo hyödyntää sataman keskeistä sijaintia ja luoda Välimerelle kukoistavan keskuksen, joka tukee sen laajempaa tavoitetta nousta maailman kymmenen johtavan konttiterminaaliyrityksen joukkoon.

”Meillä on kunnianhimoiset tavoitteet Välimerellä”, sanoo Yilport Holdingin omistaja Robert Yildirim. ”Taranton sataman tarjoamat mahdollisuudet edellyttävät vahvaa keskittymistä, ja olemme iloisia siitä, että Konecranes on mukana hankkeessa. Odotamme sataman olevan täydessä toimintakunnossa vuoden 2020 loppuun mennessä, ja meillä on jo uusia, erittäin kiinnostavia investointisuunnitelmia.”

Konecranesin kanssa tehty sopimus sisältää seitsemän STS-laiturikonttinosturin (Ship-to-Shore crane) ja 16 RMG-nosturin (Rail-Mounted Gantry crane) uudelleen käyttöönoton. Nosturit eivät ole tällä hetkellä käytössä. Hanke käynnistyy tammikuussa 2020, ja Konecranesin tavoitteena on siirtää ensin seitsemää STS-nosturia laiturilla 100 metriä, jotta niiden toiminta voidaan käynnistää uudelleen. Lisäksi vuoden 2020 alkupuoliskolla otetaan uudelleen käyttöön useita RMG-nostureita, ja loput RMG-nosturit liitetään verkkoon vuoden 2020 loppuun mennessä.

Sopimus tukee Konecranesin strategiaa nousta johtavaksi satamapalvelujen tarjoajaksi terminaalien kunnostushankkeissa. Konecranes laajentaa edelleen valikoimaansa satamapalvelujen ja -tuotteiden jälkimarkkinoille, mukaan lukien avaimet käteen -hankkeet kaikille nosturimerkeille.

Cindy Shi, Port Services Marketing Manager
Sähköposti: cindy.shi@konecranes.com, puh. +358 40 48 72 983

Vicent Lladó, Director, Port Services Mediterranean
Sähköposti: vicent.llado@konecranes.com, puh. +34 697 836 873

Tämä lehdistötiedote on julkaistu verkkosivuillamme osoitteessa konecranes.com

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Konecranes toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2018 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,16 miljardia euroa. Konsernilla on 16 100 työntekijää 50 maassa. Konecranes Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).