• Konecranes Oyj/

Konecranesin uusi Agilon®-materiaalinhallintarobotti lisää nopeutta, joustavuutta ja tehokkuutta varastoissa

Konecranes on tänään esitellyt uuden nostorobotin alan johtavaan automatisoituun Agilon®-materiaalinhallintajärjestelmäänsä. Robotti lisää merkittävästi asiakkaiden varastojen tehokkuutta ja avaa yhtiölle uusia mahdollisuuksia isommissa varastotiloissa.

Konecranesin uusinta ohjelmistoa käyttävä Agilon-robotti liikkuu pysty- ja sivusuunnan lisäksi nyt myös diagonaalisesti, mikä tekee siitä aiempia versioita monipuolisemman. Tavaroita voidaan siirtää asiakasvarastoissa aiempaa nopeammin, lähivarastojen kokoa kasvattaa ja varastoprosesseja tehostaa.

Uusi nostorobotti on päivitettävissä useimpiin olemassa oleviin järjestelmiin. Uudistettujen järjestelmien ensimmäisiä käyttäjiä ovat muun muassa Agronic Oy Suomessa, Smartmilen pakettipalvelu Suomessa ja Saksassa sekä pakettiterminaali Yhdysvalloissa.

Tästä voit katsoa videon uudesta robotista.

”Asiakkaamme pyysivät meitä tehostamaan Konecranes Agilonia, jotta he voivat hyödyntää sitä myös suuremmissa kohteissa. Uusi robottiratkaisumme, jossa käytetään myös uusimman ohjelmistomme innovaatioita, osoittaa kykymme vastata tähän tarpeeseen ja sitoutumisemme erinomaisen palveluun asiakkaillemme”, sanoo Konecranesin Agilon-liiketoiminnan johtaja Tapani Tilus.

Teknologiat-yksikköön kuuluva Konecranes Agilon on parantanut päivittäistä varastonhallinnan toimintaa jo yli sadassa kohteessa. Järjestelmä seuraa reaaliaikaisesti työkalujen, osien ja komponenttien saatavuutta, optimoi sisäistä logistiikkaa, mahdollistaa entistä suuremmat tapahtumamäärät sekä lisää läpinäkyvyyttä ja varastotilaa konepajoilla, tuotantolaitoksilla ja kunnossapitovarastoilla. Agilonia käytetään myös noutopisteinä vähittäismyymälöiden sisä- ja ulkotiloissa sekä älykkäinä pakettikioskeina julkisilla paikoilla korvaamassa perinteisiä pakettiautomaatteja.

Patentoidussa, modulaarisessa järjestelmässä voidaan varastoida ja hallita tuhansia erilaisia komponentteja. Agilon käsittelee kaikenlaisia materiaaleja aina 60 x 40 x 45 cm:n kokoon ja 25 kilon painoon asti. Kaikki tapahtumat voidaan jäljittää, sillä jokaisen tavaran syöttämisestä tai noutamisesta jää järjestelmään merkintä käyttäjästä, ajasta ja päivästä. Kaikki tapahtumatiedot ovat nähtävissä verkkopalvelussa, mikä mahdollistaa tiedon jakamisen koko toimitusketjussa ja automaattisen kotiinkutsujärjestelmän luomisen järjestelmien välille.

Agilon on saanut useita kansainvälisiä palkintoja ja tunnustuksia, kuten Red Dot Design -palkinnon.

Lisätietoja: Tapani Tilus, johtaja, Konecranes Agilon
Sähköposti: tapani.tilus@konecranes.com, puh. 040 7167181

Konecranes Agilon for Industrials: www.konecranes.com/equipment/agilon
Agilon for retail (new): agilonretail.konecranes.com

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2018 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,16 miljardia euroa. Konsernilla on 16 100 työntekijää 50 maassa. Konecranes Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).