LOGISTIIKKAJÄTTILÄINEN VALITSI KONECRANES-HYBRIDIKONTTIKUROTTAJAN

Globaalin Rhenus-logistiikkapalvelukonsernin tytäryhtiö Contargo GmbH & Co KG tilasi äskettäin SMV 4531 TC5 -hybridikonttikurottajan Saksassa sijaitsevaan Duisburgin intermodaaliterminaaliinsa (DIT). Konttikurottaja vahvistaa DIT:n kasvavaa asemaa Ruhrin alueen proomu-, rautatie- ja rekkaliikenteen keskuksena sekä pohjois-etelä- että  länsi-itäsuunnassa.

Bernd Putens, Managing Director, DIT Duisburg Intermodal Terminal, sanoo: ”DIT ja koko Contargo-konserni arvostavat ekologisia ja kestäviä teknologioita. Contargo voitti tämän vuoden toukokuussa arvostetun ECO Performance Award –palkinnon; hybridikonttikurottaja sopii tähän täydellisesti ja oli meille looginen askel.”

Uusi Konecranes-trukkiteknologia julkistettiin tammikuussa 2013. Vuoden mittaisen onnistuneen kenttätestauksen jälkeen Helsingborgin satamassa Lounais-Ruotsissa otettiin käyttöön ensimmäinen, normaalissa konttien käsittelyssä toimiva hybridikonttikurottaja.

Merkittävää ekotehokkuutta
Bernd Putens sanoo: ”Korkean laadun ja jälkimarkkinointiasiantuntemuksen lisäksi odotamme konttikurottajaltamme merkittäviä polttoaine- ja kustannussäästöjä sekä tietysti merkittävästi alhaisempia hiilidioksidipäästöjä.”

SMV 4531 -hybridikonttikurottaja laskee polttoaineenkulutusta ainakin 30 prosenttia. Myös päästöt pienenevät merkittävästi; jopa 80 tonnia 4 000 käyttötuntia kohti vuodessa. Tämä on 20 kg vähemmän hiilidioksidipäästöjä käyttötuntia kohti.

Lars Fredin, johtaja, Konecranes Trukit -liiketoimintayksikkö toteaa lopuksi: ”Yksi yrityksemme tavoitteista on innovatiivisuus, josta hyötyvät sekä asiakkaamme että ympäristö. Olemme erityisen ylpeitä siitä, että olemme hybridikoneiden osalta asettaneet teollisuudenalamme standardit. Tavoitteenamme on nostaa standardeja yhä korkeammalle, sillä entistä useammat asiakkaamme vaativat ekotehokkaampia koneita.”

Lehdistö
Rebecca Nielsen, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Trukit
Sähköposti: Rebecca.nielsen@konecranes.com tai puhelin: +46 725 173 501

Sijoittajat ja analyytikot
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puh. 020 427 2050

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa www.konecranes.com

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2014 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 011 miljoonaa euroa. Yrityksellä on 12 000 työntekijää ja 600 huoltopistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).