• Konecranes Oyj/

Nigerialainen satama tilaa kaksi siirrettävää Konecranes Gottwald ‑satamanosturia lisätäkseen joustavuutta ja vastatakseen kasvavaan kysyntään

Konecranes toimittaa kaksi ekotehokasta siirrettävää Konecranes Gottwald Model 7  satamanosturia Nigerian Lagosissa toimivalle Tincan Island Container Terminal Limitedille (TICT). Vuoden 2021 tammikuussa kirjattu tilaus osoittaa Konecranesin sitoutumista auttaa asiakkaita ja teollisuudenaloja kasvamaan ja mukautumaan, jotta ne toimisivat tehokkaammin, kestävämmin ja turvallisemmin.

Konecranesin pitkäaikainen asiakas, Afrikan suurimman kuljetus- ja logistiikkatoimijan Bolloré Africa Logisticsin (Bolloré) tytäryhtiö TICT teki tilauksen ennakoiden konttiliikenteen kasvua vuodesta 2021 alkaen. Vuoden 2021 elokuussa toimitettavien uusien nostureiden ansiosta TICT pystyy myös palvelemaan suurempia aluksia.

”Linjalaivojen vaatimukset kehittyvät jatkuvasti ja edellyttävät yhä tehokkaampia nostureita, joilla voi käsitellä lastia joustavasti ja nostaa kaksi konttia kerralla. Satamassamme käy myös yhä useammin suurempia aluksia. Olemme aina olleet erittäin tyytyväisiä Konecranesin laitteisiin. Olemme iloisia saadessamme kaksi uutta Model 7  nosturia satamaamme”, sanoo TICT:n toimitusjohtaja Etienne Rocher.

”Näiden uusien nostureiden myötä TICT:n siirrettävien Konecranes Gottwald  satamanosturien määrä kasvaa kahteentoista. Tehostuvan toiminnan ansiosta TICT pystyy nopeuttamaan alusten käyntiä satamassa. Tämä tilaus on osoitus Konecranesin ja Bollorén välisen pitkäaikaisen yhteistyön vahvuudesta. Teemme Bollorén kanssa yhteistyötä yhtiön toimipisteissä eri puolilla maailmaa yhtiön kasvaessa”, sanooKonecranes Satamaratkaisujen aluemyyntipäällikkö Andreas Czwalinna.

Uudet nosturit tulevat TICT:n käyttöön Lagosin sataman Tincan-alueelle kontinkäsittelyä varten.  Alueella on jo käytössä kuudesta Model 4  nosturista, kahdesta Model 6  nosturista ja kahdesta siirrettävästä Konecranes Gottwald Model 7  satamanosturista koostuva kalusto.

Vahva keskittyminen asiakkaisiin sekä sitoutuminen liiketoiminnan kasvuun ja jatkuvaan parantamiseen tekevät Konecranesista nostolaitealan johtajan. Tätä tukevat investoinnit digitalisaatioon ja teknologiaan sekä työmme materiaalivirtojen tehostamiseksi ratkaisuilla, jotka vähentävät hiilidioksidipäästöjä ja edistävät kiertotaloutta ja turvallisuutta.

Andreas Czwalinna, aluemyyntipäällikkö, Mobile Harbor Cranes, Konecranes Satamaratkaisut
Sähköposti: andreas.czwalinna@konecranes.com tai puhelin: +49 211 7102 3609

Lisätietoja sijoittajille ja analyytikoille:
Kiira Fröberg, sijoittajasuhteet, Konecranes
Sähköposti: kiira.froberg@konecranes.com tai puhelin: +358 20 427 2050

Tämä lehdistötiedote on julkaistu sivustollamme osoitteessa konecranes.com

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Konecranes toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2020 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,2 miljardia euroa. Konsernilla on noin 16 900 työntekijää 50 maassa. Konecranesin osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).