Sisäpiiritieto: Tulosvaroitus – Konecranes nostaa kannattavuusohjeistustaan vuodelle 2024

KONECRANES OYJ SISÄPIIRITIETO 12.6.2024 klo 16.00

Konecranes nostaa vuoden 2024 kannattavuusohjeistustaan. Vuoden ensimmäisten viiden kuukauden aikana Konecranesin strategiset hankkeet ovat edenneet alustavia odotuksia paremmin. Yhtiö on myös jatkanut kustannusinflaation tehokasta hallintaa. Konecranes odottaa nyt vuoden 2024 vertailukelpoisen EBITA-kateprosentin paranevan edellisvuodesta.

Konecranesin päivitetty taloudellinen ohjeistus vuodelle 2024:

Konecranes odottaa liikevaihdon pysyvän suunnilleen samalla tasolla tai kasvavan vuonna 2024 vuoteen 2023 verrattuna. Konecranes odottaa vuoden 2024 vertailukelpoisen EBITA-kateprosentin paranevan vuoteen 2023 verrattuna.

Vuonna 2023 Konecranesin liikevaihto oli 3 966,3 miljoonaa euroa ja EBITA-kateprosentti oli 11,4 %.

Konecranesin aikaisempi taloudellinen ohjeistus vuodelle 2024 (annettu 2.2.2024, toistettu 25.4.2024):

Konecranes odottaa liikevaihdon pysyvän suunnilleen samalla tasolla tai kasvavan vuonna 2024 vuoteen 2023 verrattuna. Konecranes odottaa vertailukelpoisen EBITA-kateprosentin pysyvän suunnilleen samalla tasolla tai paranevan vuonna 2024 vuoteen 2023 verrattuna.

KONECRANES OYJ

Kiira Fröberg

Sijoittajasuhdejohtaja

Lisätietoja sijoittajille ja analyytikoille:

Kiira Fröberg,

Sijoittajasuhdejohtaja,

puh. 020 427 2050

Konecranes on materiaalinkäsittelyalan globaaleja johtajia. Palvelemme laajaa asiakasjoukkoa useilla eri toimialoilla. Olemme kerta toisensa jälkeen määrittäneet alan parhaat käytännöt, jokapäiväisistä parannuksista isoihin läpimurtoihin kriittisillä hetkillä. Tiedämme, että voimme aina löytää turvallisemman, tuottavamman ja vastuullisemman tavan toimia. Siksi 16 600 työntekijäämme yli 50 maassa ovat ansainneet asiakkaiden luottamuksen, ja olemme päivittäin mukana nostamassa, käsittelemässä ja siirtämässä asioita, joita maailma tarvitsee. Vuonna 2023 konsernin liikevaihto oli 4,0 miljardia euroa. Konecranesin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä (tunnus: KCR).