UUSI SIIRRETTÄVÄ NOSTURI SISÄ- JA ULKOKÄYTTÖÖN

Konecranes on asentanut suositun sähköisen CXT-siltanosturinsa teräsrunkoon ja kahteen ISO-standardin mukaiseen konttiin. Tuloksena on tehokas, mukautuva ja helposti siirrettävä teollisuusnosturi.

ˮAsiakkaillamme on nyt erinomainen mahdollisuus tehostaa nostotoimintojaan ja parantaa turvallisuutta. Uusi tuoteryhmä mahdollistaa laadukkaat ja turvalliset nostot tehdasympäristön lisäksi myös muissa paikoissaˮ, sanoo Olli Kuismanen, General Manager, Konecranes Business Factory.

CXT Explorer on standardinosturi, joka voidaan viedä melkein minne tahansa. Sen tärkeimpiä valtteja on patentoitu rakenne: se voidaan koota nostovalmiiksi vain muutamassa tunnissa. Nosturin viiden metrin nostokorkeus ja viiden metrin jänneväli riittävät lähes kaikkiin nostotarpeisiin. Kompakti koko helpottaa kuorman liikuttamista, ja nosturi voidaan purkaa nopeasti lähtiessä. Nosturin pohjan muodostavat kontit toimivat samalla myös komponenttien, huoltotyökalujen, laitteiden ja varaosien varastona.

Turvallinen, helppokäyttöinen ja mukautuva

Joskus teollisuusnosturia tarvitaan yhdessä paikassa vain lyhyen aikaa. Tyypillinen tilanne on ajoneuvon kunnossapito paikassa, jossa kiinteä siltanosturi olisi liian kallis, sen asennus kestäisi liian kauan ja edellyttäisi ympäröivien tilojen muuttamista. Joihinkin paikkoihin nosturin asentaminen ei ole edes mahdollista, jos saatavilla ei ole sähköä tai minkäänlaista rakennusta. Pitkäaikaisessa käytössä nosturi on kustannustehokas investointi.

Konecranes CXT-nosturista on tehty siirrettävä jälkiasentamalla se uuteen rakenteeseen. CXT Explorer on kuitenkin kompaktimpi ja joustavampi: käyttäjä tarvitsee vain riittävästi tilaa kahdelle ISO-standardin mukaiselle kontille ja niihin pääsylle, minkä jälkeen hänellä on käytössään kattava kunnossapitotyöpaja, kokoonpanoasema tai logistiikkakeskus. Ulkotiloissa CXT Explorer mukautuu helposti erilaisiin ympäristöihin, myös esimerkiksi paikkoihin, joissa on vähän tai ei lainkaan infrastruktuuria. Nosturia voidaan käyttää generaattorilla, jos sähköä ei ole saatavilla. Nosturi on varustettu ulkokäyttöön sopivilla lisäominaisuuksilla, joten sitä voidaan käyttää äärimmäisissä sääolosuhteissa ja vaikeissa maastoissa. Koko nosturialue voidaan kattaa erikoisteltalla, joka suojaa käyttäjiä huonolla säällä. Järjestelmää voidaan myös pidentää kiinnittämällä yhteen useampia yksiköitä.

Turvallisuus, luotettavuus ja tuottavuus ovat ykkösasioita kaikissa Konecranes-nostureissa, myös CXT Explorerissa. Koska vankka ja leveä konttipohja tarjoaa hyvän tuen ja nosturia käytetään maasta käsin, se on vakaampi kuin tavallinen siirrettävä nosturi. Suora pystynosto takaa turvalliset nostot ja pienentää vahinkojen tai törmäysten riskiä. Nosturia voivat käyttää kaikki, joilla on lupa käyttää teollisuusnosturia. Kaikki komponentit on valmistettu erityisesti nostureille, ja niiden huoltotarve on vähäinen. CXT Explorer -nosturissa on kaikki standardinosturin edut täysin siirrettävässä yksikössä. Konecranes tarjoaa myös syrjäisempiin paikkoihin päivystyshuoltopalvelun, joka pitää nosturin käyttökunnossa ja minimoi seisonta-ajat.

”Siirrettävän nosturin alle kahden kuukauden vuokrahinnalla asiakkaat voivat ostaa täysimittaisen nosturin, joka on helposti siirrettävissä ja jota voivat käyttää kaikki siltanostureiden käyttöön koulutetut henkilöt. CXT-nosturin luotettavuus ja kustannustaso vastaavat massavolyymituotetta, mikä avaa meille täysin uuden markkinasegmentin. Olemme käyttäneet CXT-nosturiteknologiaa sadoissatuhansissa yksiköissä niiden käyttöiän aikana, ja tarjoamme huolto- ja varaosapalvelun ympäri maailmaa”, lisää Kuismanen.

Miten CXT Explorer toimii? Avaa YouTube ja hae hakusanoilla ”CXT Explorer”.

Lehdistö
Olli Kuismanen, General Manager, Business Factory, Konecranes
Sähköposti: olli.kuismanen@konecranes.com tai puh. 040 766 5678

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa www.konecranes.com.

Lisää mielenkiintoisia artikkeleita Konecranes-konsernista löytyy osoitteesta wayup.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja se toimittaa monille eri teollisuudenaloille niiden toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita. Yhtiön osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V). Yrityksellä on noin 12 000 työntekijää ja 600 toimipaikkaa lähes 50 maassa. Näiden resurssien, teknologian ja määrätietoisuuden avulla voimme lunastaa asiakaslupauksemme Lifting Businesses™.