Verbrugge International tehostaa toimintojaan Konecranesin edistyneillä terminaalikäyttöjärjestelmillä

Kuva: Verbrugge International BV

• Ensimmäinen Benelux-maiden tilaus Konecranesin terminaaliohjelmistoratkaisuista kontittomiin ja konttirahtitoimintoihin

Hollantilainen logistiikkapalveluntarjoaja Verbrugge International BV on valinnut Konecranesin ohjelmistoratkaisut tehostaakseen toimintojaan kolmessa toimipaikassaan Alankomaissa. Sopimus sisältää terminaalikäyttöjärjestelmät (TOS) kontittomille ja kontillisille rahtitoiminnoille, ja se kirjattiin marraskuussa 2023. Toteutus on suunniteltu vuosille 2024 ja 2025.

Verbrugge valitsi Konecranesin yksinkertaistamaan satama- ja sisämaaterminaalitoimintojaan, jotka kattavat kuivan irtotavaran, yleisrahdin, Ro-Ro-rahdin, projektirahdin ja kontinkäsittelyn. Käyttöjärjestelmät tehostavat terminaalin monimutkaisia toimintoja ja menetelmiä, säätelevät erilaisten rahtityyppien liikkumista ja varastointia terminaalissa ja optimoivat kaluston käyttöä reaaliaikaisella hallinnalla. Tämä parantaa tuottavuutta ja operatiivista tehokkuutta.

YK:n kauppa- ja kehityskonferenssin (UNCTAD) viimeisin merikuljetuskatsaus osoittaa, että konttikuljetusten määrän kasvusta huolimatta noin 80 prosenttia merikuljetuksista tapahtuu edelleen kontittomina, mikä korostaa monitoimiterminaalien toimintojen monimutkaisuutta.

"Kohtaamme haasteita terminaalien automatisoinnissa, jossa erilaisia monimutkaisia järjestelmiä käytetään kaikkien toimintojen hallitsemiseen. Olemme logistiikkapalvelujen tarjoaja emmekä ohjelmistoyritys, vaikka olemmekin aina pyrkineet tarjoamaan parasta palvelua asiakkaillemme. Sen sijaan, että olisimme panostaneet sisäisen järjestelmän rakentamiseen, etsimme markkinoilta parhaan mahdollisen ohjelmistoratkaisun ja valitsimme Konecranesin," sanoi Verbrugge International BV:n talousjohtaja Carlo Broeren.

"Konecranesin [CommTrac ja Autostore] TOS-järjestelmä tarjoaa Verbrugge Internationalille pätevän monirahdinkäsittelykyvykkyyden erilaisten rahtityyppien saumattomaan hallintaan, ja se on käytettävissä missä ja milloin tahansa. Olemme iloisia, että saimme Verbruggen ensimmäiseksi CommTrac-asiakkaaksemme manner-Euroopassa. Tämä jatkaa  viimeaikaista menestystämme Yhdysvalloissa, Kanadassa ja Australiassa", sanoi Konecranesin Port Solutionsin  TBA-ohjelmistoyksikön johtaja David Trueman.

Yritykset ovat myös sopineet Konecranesin ohjelmistoratkaisujen integroimisesta Verbruggen talousjärjestelmiin ja reaaliaikaisiin tietolähteisiin kuten siltavaakoihin, jotka auttavat mittaamaan tarkasti irtotavaran virtauksia sisään ja ulos terminaalista. Tämänkaltaista integraatiota ei ole ennen tehty ja sen odotetaan tehostavan koko Verbruggen rahtisalkkua. Se merkitsee myös edistysaskelta satamateollisuuden digitalisaatiossa.

Vahva asiakaslähtöisyys sekä sitoutuminen liiketoiminnan kasvuun ja jatkuvaan kehittämiseen tekevät Konecranesista materiaalinkäsittelyalan johtajan. Tätä tukevat investoinnit digitalisaatioon ja teknologiaan sekä työmme materiaalivirtojen tehostamiseksi ratkaisuilla, jotka vähentävät hiilidioksidipäästöjä ja edistävät kiertotaloutta ja turvallisuutta.

Saat tiiviin yleiskatsauksen Konecranesin liiketoiminnasta tästä. Lisätietoja Konecranesin Satamaratkaisujen valikoimasta löydät täältä. Tarkempaa tietoa Konecranesin tytäryhtiön TBA Groupin CommTrac- ja Autostore TOS -ohjelmistoista on saatavilla täältä.

Linda Hu, viestintäasiantuntija, Satamaratkaisut, Konecranes
linda.hu@konecranes.com tai puhelin +316 51 118 390

Konecranes Media Desk
media@konecranes.com

Lisätietoja sijoittajille ja analyytikoille:
Kiira Fröberg, Konecranesin sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti:
kiira.froberg@konecranes.com tai puhelin: +358 20 427 2050

Tämä julkaisu on saatavilla sivustolla
Konecranes.com.

Lisätietoja Verbrugge International BV:stä on heidän verkkosivuillaan osoitteessa www.verbruggeinternational.com.

Konecranes on materiaalinkäsittelyalan globaaleja johtajia. Palvelemme laajaa asiakasjoukkoa useilla eri toimialoilla. Olemme kerta toisensa jälkeen määrittäneet alan parhaat käytännöt, jokapäiväisistä parannuksista isoihin läpimurtoihin kriittisillä hetkillä. Tiedämme, että voimme aina löytää turvallisemman, tuottavamman ja vastuullisemman tavan toimia. Siksi 16 500 työntekijäämme yli 50 maassa ovat ansainneet asiakkaiden luottamuksen, ja olemme päivittäin mukana nostamassa, käsittelemässä ja siirtämässä asioita, joita maailma tarvitsee. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli 3,4 miljardia euroa. Konecranesin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä (tunnus: KCR).