Korkian hallitus valittu – Martti Malmivirrasta uusi hallituksen puheenjohtaja

Report this content

Korkia Oy:n varsinainen yhtiökokous on valinnut yhtiön hallituksen jäseniksi nykyiset hallituksen jäsenet Martti Malmivirran, Sari Mannosen ja Joonas Rauramon. Korkian hallitus valitsi järjestäytymiskokouksessaan hallituksen puheenjohtajaksi Martti Malmivirran.

Korkia Oy:n 30.5.2024 pidetty varsinainen yhtiökokous on valinnut yhtiön hallituksen jäseniksi yhtiön nykyiset hallituksen jäsenet Martti Malmivirran, Sari Mannosen ja Joonas Rauramon. Varsinaisen yhtiökokouksen jälkeen pitämässään järjestäytymiskokouksessa hallitus valitsi puheenjohtajakseen Martti Malmivirran.

”Korkian liiketoiminta on kokenut viime vuosina merkittäviä muutoksia. Olemme muuntautuneet perinteisestä varainhoitotalosta ja kestävän kehityksen asiantuntijasta energiamurroksen kiihdyttäjäksi. Korkian hankekehityksessä oleva uusiutuvan energian portfolio on kasvanut nopeasti ja on jo yli 18 gigawattia”, Korkian toimitusjohtaja Pauli Mäenpää toteaa.

”On luonnollista, että liiketoimintamme muutos näkyy myös hallituksemme kokoonpanossa. Hallituksemme uusi puheenjohtaja Martti Malmivirta on yksi Korkian perustajista ja hän on ollut Korkian hallituksessa vuodesta 2017 alkaen. On hienoa jatkaa yhteistyötä Martin ja muiden hallituksen jäsenten kanssa”, Mäenpää jatkaa.

”Samalla haluan kiittää hallituksesta pois jääviä Timo LeinoaJari Piristä ja Pertti Nurmiota heidän kovasta työstään ja arvokkaasta panoksestaan Korkian polulla kuluneiden vuosien aikana. Heidän osuutensa yrityksemme kasvussa ja kehityksessä on ollut merkittävää.”

Korkian hallituksen työskentelyä tukee lisäksi kaksi neuvonantajaa, Juha Sarsama ja Ante Razmilovic. Sarsama on koulutukseltaan lakimies ja hänellä on yli 20 vuoden kokemus pääomasijoituksista ja kasvuyritysten johtamisesta. Tällä hetkellä Sarsamo toimii Everonin toimitusjohtajana ja vuosina 2020-2023 hän toimi Ilmattaren toimitusjohtajana luotsaten sen kasvua ja kehitystä IPP-yritykseksi (independent power producer). Razmilovicilla puolestaan on reilun 30 vuoden kokemus kansainvälisestä rahoituksesta. Hän on aiemmin työskennellyt Credit Suisse First Bostonilla sekä Goldman Sachsilla, ja hänellä on sähkötekniikan tutkinto Lontoon Imperial Collegesta.

”Molemmilla on runsaasti kokemusta uusiutuvan energian toimialasta ja yhdessä Korkian hallituksen kanssa he auttavat yhtiötä luotsaamaan Korkiaa yhtiön seuraavassa kasvuvaiheessa”, Mäenpää sanoo.

Korkian hallituksen jäsenet

Martti Malmivirta on yksi Korkian perustajista, ja hän on istunut yhtiön hallituksessa vuodesta 2017 alkaen. Malmivirralla on yli 30 vuoden kokemus energia-alalta. Hän on kokenut yrityskonsultti ja alan kehittäjä, jolla on vahva kansainvälinen kokemus globaalien yhtiöiden, kuten Neste Groupin, palveluksessa. Malmivirralla on myös laaja energia-alan suhdeverkosto niin Suomessa, Euroopassa, Persianlahden alueella, Kaakkois-Aasiassa kuin Kiinassakin.

Joonas Rauramo, KTM, DI on uusiutuvan energian ja vihreän teknologian johtaja, joka haluaa muuttaa energiajärjestelmän CO2-vapaaksi. Joonas on työskennellyt 15 vuotta päästöttömän energiatuotannon alalla, josta valtaosan hän on toiminut Fortumilla tuuli- ja aurinkoenergian tuotannon parissa. Tällä hetkellä Joonas toimii Coolbrookin toimitusjohtajana.

Sari Mannonen, FT, on yritysjohtaja ja liiketoiminnan kehittäjä, jolle yritysten transformaatio ja liiketoiminnan kasvattaminen ovat intohimo. Sarilla on yli 20 vuoden kokemus kansainvälisen liiketoiminnan johtamisesta, myynnistä ja markkinoinnista globaaleissa yrityksissä, kuten UPM, Lindström ja Biohit. Tällä hetkellä Sari johtaa Helenin Solutions Business & Portfolio Development -yksikköä.

Lisätietoja:

Pauli Mäenpää