Guggenheim taklataan kaupunginvaltuustossa

Helsingin Guggenheim-museo nytkähti askeleen eteenpäin maanantaina kun kaupunginhallitus siirsi hankkeen kaupunginvaltuuston päätettäväksi äänin 8-7. Peliyhtiö Unibet on avannut vedonlyöntikohteen siitä, rakennetaanko kiistanalainen ja tunteita herättänyt Guggenheim Etelärantaan. Kertoimien perusteella Helsingin kaupunginvaltuusto kaataa hankkeen.

Unibet antaa kertoimen 2,30 Guggenheimin toteutumiselle ja kertoimen 1,55 sille, että valtuusto äänestää museohankkeen nurin.

Helsingin Sanomien tuoreen gallupin mukaan 85 kaupunginvaltuutetusta 36 vastustaa hanketta,19 valtuutettua on ehdottomasti hankkeen takana, 10 ei halunnut kertoa kantaansa ja 11 valtuutettua on kahden vaiheilla.

- Guggenheim-hanke on puhuttanut suomalaisia jo vuosia. Tällaiset aiheet ovat aina myös suosittuja vedonlyöntikohteita. Meidän asiantuntijoidemme analyysi on, että vahvasta lobbaamisesta huolimatta hanke kaatuu kunnanvaltuustossa, ja vedonlyöntikertoimet ovat sen mukaiset, Unibetin Antti Tikka toteaa.

Guggenheim-hanke julkistettiin näyttävästi 18.1.2011. Kaupunginhallitus kaatoi vahvasti politisoituneen hankkeen 2.5.2012, jolloin projekti haudattiin virallisesti. Syyskuussa 2013 Guggenheim-säätiö esitteli uuden, päivitetyn suunnitelmansa Helsingin museosta.

Helsingin kaupunginvaltuusto käsittelee Guggenheim Helsinki -museota kokouksessaan keskiviikkona 30. marraskuuta.

Unibetin kertoimet: Helsingin kaupunginvaltuusto äänestää Guggenheimin rakentamisen puolesta

Kyllä 2,30
Ei 1,55

Lisätietoja: Antti Tikka, antti.tikka(a)unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä ja tarjoaa palveluita 22 kielellä. Unibet tarjoaa myös B2B-vedonlyöntipalveluja Kambi Sport Solutionsin kautta. Tällä hetkellä Unibetilla on reilut 14 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet on Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestön EGBA:n (European Gaming and Betting Association) jäsen. Unibet on eCOGRA:n (e-Commerce Online Gambling Regulation and Assurance) auditoima ja sertifioima vastuullinen toimija.