Pop-tähti Rita Ora juontaa MTV EMA -gaalan Lontoossa

Tämänvuotinen MTV Europe Music Awards järjestetään Lontoossa 12. marraskuuta. Gaalan juontajaksi on vahvistunut popin supertähti Rita Ora. Suomalaiset EMA-palkintoehdokkaat julkistetaan ensi viikolla.

Uutinen Rita Oran juontotehtävästä yhdessä maailman suurimmista musiikkigaaloista julkistettiin tänään. Brittiläinen, Kosovossa syntynyt laulaja, säveltäjä ja näyttelijä myös esiintyy Lontoon Wembleyllä järjestettävässä gaalassa.

– Olen superinnoissani päästessäni juontamaan MTV EMA -gaalan ja vielä kotikaupungissani Lontoossa. Muistan hyvin, kuinka hauskaa oli esiintyä ensimmäisessä EMA-gaalassani Frankfurtissa 2012. En malta odottaa, että pääsen takaisin lavalle juontamaan ja esiintymään, pop-sensaatio Ora kertoo.

26-vuotiaan Oralla on ollut urallaan useita maailmanlaajuisia hittejä, kuten kappaleet Hot Right Now, RIP ja How We Do. Myös tämä vuosi on ollut menestystä täynnä: oman singlensä Your Songin lisäksi Ora on tehnyt yhteistyötä muun muassa Aviciin kanssa listahitti Lonely Togetherissä. Ora itse on ollut EMA-ehdokkaana peräti kahdeksan kertaa, ja tullut tunnetuksi myös muun muassa X Factor -tuomarina ja näyttelijänä elokuvista Fast and Furious 6, Southpaw ja Fifty Shades of Grey

EMA-gaalan historian tuntien uutinen Oran juonnosta herättää heti monta kysymystä: Mitä hänellä on päällään gaalassa? Ottaako hän tatuoinnin suorassa lähetyksessä, kuten Ruby Rose teki juontaessaan gaalan vuonna 2015? Tai saako hänen uusi musiikkivideonsa ensinäytön Lontoon illassa, kuten Taylor Swiftille kävi VMA-gaalassa? Tämä kaikki selviää Lontoon Wembleyllä sunnuntaina 12. marraskuuta.

MTV EMA:ssa esiintyvät artistit ja ehdokkaat paljastetaan tulevina viikkoina. Suomalaiset palkintoehdokkaat julkistetaan ensi viikolla.

Lisätietoja: Karolina Moberg, Nordic PR Manager, Viacom International Media Networks Northern Europe, +46 73 83 73 424, karolina.moberg@vimn.com

MTV
MTV on maailmanlaajuinen mediabrändi, joka on saanut inspiraationsa musiikin luovasta hengestä sekä nuorten vapaudesta ja intohimosta. Lisätietoja verkkosivuilta: http://www.mtvpress.com . MTV on osa Viacom Inc. -yhtiötä. (NASDAQ: VIAB, VIA).