SJK:n Mestarien liiga -debyytti suorana Unibetilla

Seinäjoen Jalkapallokerho aloittaa taipaleensa jalkapallon Mestarien liigan karsinnoissa tiistaina Valko-Venäjällä. Peliyhtiö Unibet näyttää ottelun BATE Borisovia vastaan suorana lähetyksenä suomenkielisellä selostuksella verkkosivuillaan.

SJK:n kausi lähti käyntiin todella tuskaisesti, mutta sittemmin Suomen mestari on parantanut otteitaan. Kesä-heinäkuussa Kerho on tosin taas edennyt ailahdellen voitto-tappio-tahdissa, mutta joukkue on joka tapauksessa noussut mukaan taistelemaan ainakin himmeämmistä SM-mitaleista.

Tiistaina alkava eurotaival on SJK:lle yksi kauden ehdottomista kohokohdista. Seinäjokisilla on myös eittämättä paljon hampaankolossa. Viime kaudella SJK oli nimittäin ensimmäistä kertaa seurahistoriassaan mukana europeleissä, mutta kompuroi heti kättelyssä islantilaisseura FH:ta vastaan.

Tänä vuonna SJK:lta vaaditaan todellista venymistä, jotta eurotaival venyisi yhtä kierrosta pidemmäksi. Arpa ei kohdellut suomalaisjoukkuetta järin kiltisti, sillä vastustaja BATE on laadukas joukkue. BATE on ainakin nimenä suomalaisille hyvin tuttu, sillä 12-kertainen Valko-Venäjän mestari on ollut 2010-luvulla vakiokävijä Mestarien liigan lohkovaiheessa. BATE ylsi mukaan tähtipallokilpailuun myös viime kaudella, mutta Bayer Leverkusenin, AS Roman ja Barcelonan tähdittämä alkulohko osoittautui liian kovaksi.

Valko-Venäjän liigassa BATE on tällä hetkellä omissa sfääreissään. 15 pelatun kierroksen jälkeen joukkue johtaa sarjaa 35 pisteellään. Eroa sarjakakkoseen on selvät kahdeksan pistettä. BATE on tehnyt liigaotteluissaan 38 täysosumaa, eli selvästi yli kaksi maalia per ottelu. SJK:lla on siis tiistaina vastassaan melkoinen hyökkäysarsenaali.

Kertoimien valossa BATE onkin ensimmäisen osaottelun ylivoimainen ennakkosuosikki. Kotivoiton kerroin on vain 1,30, kun SJK:n venyminen yllätysvoittoon palauttaisi panoksen 8,50-kertaisesti. Tasapelin kerroin on 5,00.

Unibet näyttää ottelun suorana verkkosivuillaan yksinoikeudella Suomessa. Ottelun katsominen on ilmaista. Katselu edellyttää rekisteröitymistä ja pelitilillä on oltava rahaa, mutta vedon asettaminen ei ole pakollista. Tiistaina kello 21 Suomen aikaa alkavan ottelun selostaa suomeksi Juhavaltteri Salminen.

Lisätietoja: Antti Tikka, antti.tikka@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä ja tarjoaa palveluita 22 kielellä. Unibet tarjoaa myös B2B-vedonlyöntipalveluja Kambi Sport Solutionsin kautta. Tällä hetkellä Unibetilla on reilut 14 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet on Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestön EGBA:n (European Gaming and Betting Association) jäsen. Unibet on eCOGRA:n (e-Commerce Online Gambling Regulation and Assurance) auditoima ja sertifioima vastuullinen toimija