Tangomarkkinat: Benjamin Enroth ja Nina Åkerman suosikkeina finaaliin

Report this content

Seinäjoella valitaan tällä viikolla uudet tangokuninkaalliset. Peliyhtiö Unibetin vedonlyöntikertoimissa suosikkina torstain miesten finaaliin lähtee Benjamin Enroth. Naisten lauantaisen finaalin ennakkosuosikki on puolestaan Nina Åkerman. Kertoimet ennustavat erittäin tiukkaa voittotaistelua sekä miehissä että naisissa.

Miesten finaaliin parhaista asetelmista lähtee Unibetin mukaan viime vuonnakin finaalissa esiintynyt tamperelainen Benjamin Enroth. Enroth ei ole ääneltään kisan perinteisin tangolaulaja, mutta yleisön suursuosikki on silti kertoimella 2,75 parhaissa asemissa ennen torstain finaalia. Vedonlyönnissä toisena on kisan keltanokka Mika Lappalainen Iisalmesta. Hän saa kertoimen 3,25. Tangokonkari Petri Ritari haastaa kolmantena kertoimella 5,00.

Tangokuningatar-finaalista odotetaan jälleen aikaisemminkin finaalissa esiintyneiden laulajien juhlaa. Kisan suosikeista Erika Vikman sijoittui viime vuoden kisassa toiseksi, Nina Åkerman puolestaan kolmanneksi. Nyt tämä kaksikko taistelee tiukimmin voitosta. Åkerman on niukka suosikki kertoimella 2,75, Vikman saa vain hieman isomman kertoimen 3,00.

Tangokuningas valitaan Seinäjoella torstaina, Tangokuningatar lauantaina. Kisan tuomaristo valitsee ensimmäisen finaalikierroksen jälkeen kuudesta finalistista neljä kilpailijaa toiselle kierrokselle. Toisen kierroksen jälkeen maakuntaraadit valitsevat jäljellä olevista osallistujista kaksi kilpailijaa superfinaaliin, jonka esitysten perusteella tuomaristo valitsee voittajan.

Unibetin kertoimet

Tangokuningas 2016

Benjamin Enroth 2,75

Mika Lappalainen 3,25

Petri Ritari 5,00

Marco Lundberg 5,50

Visa Luttinen 10,00

Markku Uhlbäck 13,00

Tangokuningatar 2016

Nina Åkerman 2,75

Erika Vikman 3,00

Raisa Laine 4,50

Virpi Piippo 6,00

Jonna Ortju 10,00

Ailamari Vehviläinen 11,00

Lisätietoja: Antti Tikka, antti.tikka@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä ja tarjoaa palveluita 22 kielellä. Unibet tarjoaa myös B2B-vedonlyöntipalveluja Kambi Sport Solutionsin kautta. Tällä hetkellä Unibetilla on reilut 14 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet on Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestön EGBA:n (European Gaming and Betting Association) jäsen. Unibet on eCOGRA:n (e-Commerce Online Gambling Regulation and Assurance) auditoima ja sertifioima vastuullinen toimija.