Huomasitko: Almalle kaksi voittoa MTV Europe Music Awards -gaalassa

MTV Europe Music Awards 2017 järjestettiin Lontoon Wembley Areenalla eilen sunnuntaina. Suomalaistähti Alma pokkasi gaalassa sekä Best Finnish Act -palkinnon että Worldwide Act -sarjan voiton.

21-vuotias Alma valittiin Suomen parhaaksi esiintyjäksi paikallisessa kategoriassa, jonka muut ehdokkaat olivat Evelina, Haloo Helsinki!, Mikael Gabriel ja Robin. Lisäksi Alma valittiin yhdeksi voittajaksi Worldwide Act -sarjassa, joka jakaa tunnustusta niille artisteille, jotka ovat saavuttaneet huomattavaa suosiota kotimaansa ulkopuolella vuonna 2017. Voittajat valittiin kaikista paikallisten sarjojen ehdokkaista ja valinnan teki MTV-musiikin kansainvälinen asiantuntijaraati. Muita Worldwide Act -voittajia olivat muun muassa Stormzy ja Lil’ Kleine.

– Kiitos kaikille äänestäjille, rakastan teitä, Alma kommentoi voittoa tuoreeltaan sosiaalisen median kanavissaan.

Gaalan Best Song ja Best Artist -tunnustuksilla palkittiin 19-vuotias kanadalaistähti Shawn Mendes, Best Hip Hop Act  -palkinnon vei Eminem, elektronisen musiikin kategoriassa voiton nappasi David Guetta ja rock-sarjan kirkkaimman pystin Coldplay. Parhaana pop-artistina palkittiin puolestaan Camila Cabello ja parhaana tulokkaana englantilainen Dua Lipa

Kaikki gaalassa palkitut esiintyjät ja esitetyt laulut listattuna täälläVuoden 2018 EMA-gaalaa juhlitaan Bilbaossa, Espanjassa.

MTV EMA Best Worldwide Act 2017 -voittajat

Lil’ Kleine - Hollanti
C. Tangana – Espanja
BABYMETAL – Japani
ALMA – Suomi
DaVido – Nigeria
Stormzy - UK & Irlanti
Lali - Argentiina

Lisätietoja: Karolina Moberg, Nordic PR Manager, Viacom International Media Networks Northern Europe, +46 73 83 73 424, karolina.moberg@vimn.com

MTV
MTV on maailmanlaajuinen mediabrändi, joka on saanut inspiraationsa musiikin luovasta hengestä sekä nuorten vapaudesta ja intohimosta. Lisätietoja verkkosivuilta: http://www.mtvpress.com . MTV on osa Viacom Inc. -yhtiötä. (NASDAQ: VIAB, VIA).