Jesper Dahl vetämään Viacomin Pohjoismaiden liiketoimintaa

Report this content

Tanskalainen Jesper Dahl on nimitetty johtamaan Viacom International Media Networksin (VIMN) Pohjoismaiden liiketoimintaa. Dahlin mukaan Suomi on yhtiölle tärkeä markkina.

VIMN on osa maailman suurimpiin mediayhtiöihin lukeutuvaa Viacomia. Viihdesisältöjä globaalisti tarjoavan yrityksen johtaviin brändeihin kuuluvat muun muassa MTV, Paramount, Comedy Central, VH1, Nickelodeon ja NickJr.

Yhtiön Pohjoismaiden johtoon nouseva Jesper Dahl on työskennellyt Viacomilla yhteensä 13 vuoden ajan. Viime vuosina hän on vastannut yhtiön sisältöjakelusta Pohjoismaissa. Dahlin mukaan alueen mediamarkkinat ovat erittäin mielenkiintoisessa tilanteessa.

– OTT-sisältöjen eli netin yli välitettävien tv-palveluiden tarjonta on Pohjoismaissa maailman kärkitasolla. Tavat kuluttaa mediaa ovat jatkuvassa muutoksessa, ja Viacomin pitää pystyä vastaamaan sisällöillä ja jakeluratkaisuilla sekä mainostajien että kuluttajien tarpeisiin. Panostamme erityisesti paikalliseen tarjontaamme ja onlinepalveluihimme, mistä hyvä esimerkki on muissa Pohjoismaissa juuri lanseerattu Paramount+-suoratoistopalvelu, Dahl linjaa.

Maksullinen Paramount+-palvelu tarjoaa pääsyn Paramount Picturesin uusiin julkaisuihin, elokuvasisältöihin sekä laajaan tarjontaan Viacomin sisältöjä.

Suomella on iso rooli Viacomin Pohjoismaiden kasvutavoitteissa.

– Suomi on yksi avainmarkkinoistamme, erityisesti mainosmyynnin osalta. Meillä on vahva näkemys paikallisesta kohdeyleisöstä ja heidän katselukäyttäytymisestään, minkä avulla voimme taata hyviä tuloksia kumppaneillemme. Kanavistamme esimerkiksi MTV tavoittaa 15–40-vuotiaiden kohderyhmän erittäin kattavasti, Pohjoismaiden kasvustrategiasta vastuun ottava Dahl jatkaa.

Dahl raportoi uudessa tehtävässään VIMN:n Britannian ja Pohjois- sekä Itä-Euroopan toimitusjohtajalle James Currellille. Currell on tyytyväinen, että Viacomin sisältä löytyy monipuolista taitoa ottaa haltuun tärkeä markkina-alue ja jatkaa tehtävästä väistyvän Andrea Sahlgrenin työtä.

– Dahlilla on ollut jo tähän asti iso rooli useissa tärkeissä kehitysprojekteissa sekä keskeisissä onnistumisissa Pohjoismaissa. Alueen liiketoimintamme on Andrea Sahlgrenin jäljiltä erittäin hyvässä tilanteessa, ja Dahl on oikea henkilö jatkamaan tätä työtä, Currell kommentoi.

Lisätiedot: Karolina Moberg, Nordic PR Manager, Viacom International Media Networks Northern Europe, +46 73 83 73 424, karolina.moberg@vimn.com

VIACOM
Maailman suurimpiin mediayhtiöihin kuuluvalla Viacomilla on monia vahvoja ja vakiintuneita brändejä kuten MTV, Nickelodeon ja Comedy Central. Viacom International Media Networks on Viacomin osa, joka vastaa maailmanluokan tv-lähetyksistä noin 170 maassa Yhdysvaltojen ulkopuolella. Sisällöt jaetaan monikanavaisesti lineaarisessa tv:ssä, internetin välityksellä, sovelluksissa ja sosiaalisissa medioissa. Pohjoismaissa VIMN:llä on paikallista toimintaa ja konttori jokaisessa maassa, ja portfolioon kuuluvat MTV, Nickelodeon, Nick Jr, Comedy Central, VH1 ja Paramount Channel. Viacom International Media Networks lähettää ohjelmia globaalisti 37 kielellä, omistaa 200 paikallista tv-kanavaa ja yli 550 digitaalista mediaa. Kaiken kaikkiaan Viacomin tavaramerkit tavoittavat noin 700 miljoonaa taloutta ympäri maailman. Lisätietoja: https://www.vimnnordics.com/