Nimeksi Saimaa Brewing Company, suunta kohti puhtaampaa huomista

Suomen suurimpiin pienpanimoihin lukeutuva Saimaan Juomatehdas muuttaa nimeään. Samassa yhteydessä panimo selkiyttää ja uudistaa tuotevalikoimaansa.

Suomen vastuullisimmaksi panimoksi tähtäävä Saimaan Juomatehdas tunnetaan jatkossa nimellä Saimaa Brewing Company. Uudistunut tuotevalikoima on jo alkanut rantautua kauppoihin.

”Uudistuksen avulla pystymme kertomaan panimomme tarinan ja arvot asiakkaillemme yhä paremmin. Vastuullisuus, kotimaisuus ja puhtaat raaka-aineet ohjaavat kaikkea toimintaamme ja tukevat meitä tavoitteidemme saavuttamisessa. Samalla uudistimme tuotevalikoimaamme vastaamaan paremmin nykypäivän tiedostavien kuluttajien tarpeita”, toimitusjohtaja Jussi Laukkanen perustelee.

Brändiuudistuksella tähdätään myös aseman vahvistamiseen koventuvassa kilpailussa. Panimo tavoittelee kotimaan markkinaosuuden kasvattamisen ohella tulevaisuudessa sijaa myös kansainvälisillä markkinoilla.

”Uskomme, että maailman puhtaimmat ja ulkomaillakin palkitut panimotuotteemme kiinnostavat myös Suomen rajojen ulkopuolella. Nyt tehdyt uudistukset ovat luonteva osa kansainvälistymisemme edellytysten parantamista”, Laukkanen linjaa.

”Kilpailutilanne on äärimmäisen kova”

Pienpanimo- ja craft-oluiden kysyntä ja tarjonta kasvavat vauhdilla Suomessa ja maailmalla. Voimakkaan pienpanimobuumin myötä Suomessa on kesään mennessä jo 100 pienpanimoa, samalla isot panimot vahvistavat erikoisoluiden tarjontaansa. Alkoholilain muutokset toivat kotimarkkinalle entistä voimakkaammin myös kansainväliset panimot, joilla kaikilla on tarjota laaja määrä tuotteita uusiin prosenttirajoihin.

”Alkoholilain uudistuksen myötä taistelu kauppojen ja ravintoloiden hyllypaikoista sekä kuluttajien huomiosta on noussut ennennäkemättömälle tasolle. Panimoiden menestykseen ei riitä enää pelkästään se, että tuodaan uusia tuotteita markkinoille. Samaan aikaan kuluttajat vaativat laadukkaita ja vastuullisesti tuotettuja tuotteita kohtuulliseen hintaan”, Laukkanen kuvailee markkinatilannetta.

Saimaa Brewing Companyn uudet tuotteet ovat saaneet sekä kuluttajilta että kauppiailta hyvän vastaanoton. Panimon valikoima koostuu jatkossa neljästä oman persoonan omaavasta tuoteperheestä: Brewer’s Classic -oluista, Brewer’s Organic -luomuoluista, Brewer’s Special -erikoisoluista ja Crafty-käsityösiidereistä. Uudet tuotepakkaukset kertovat aikaisempaa kirkkaammin ja kokonaisvaltaisemmin kunkin tuotteen ominaisluonteesta.

Vastuullisuuden suunnannäyttäjä

Saimaa Brewing Company on moderni pienpanimo, joka tekee työtä puhtaamman tulevaisuuden ja rikkaan kotimaisen juomakulttuurin eteen. Kaikessa tekemisessä panostetaan laatuun, vastuullisuuteen ja tuotteiden alkuperän jäljitettävyyteen. Tuore esimerkki on ainutlaatuinen viljelijäyhteistyö, jonka tuloksena panimon luomuoluissa käytettävän uniikin Saimaa EKO -maltaan alkuperä voidaan kertoa kuluttajille viimeistä viljanjyvää myöden.

”Haluamme olla vastuullinen suunnannäyttäjä, ja käyttämiemme raaka-aineiden jäljitettävyyden kehittäminen on oleellinen osa pitkäjänteistä työtämme. Kehitämme aktiivisesti uusia toimintatapoja, jotta pystymme vähentämään toimintamme aiheuttamaa ympäristökuormitusta”, Laukkanen lisää.

Vuonna 2016 panimo siirtyi ensimmäisenä panimona maailmassa EKOenergia-sertifioituun sähköön, ja viime elokuussa yhtiö otti käyttöönsä panimon läheisyyteen valmistuneen modernin aurinkovoimalan tuottaman sähkön kokonaisuudessaan.

Lisätiedot:
Jussi Laukkanen, toimitusjohtaja, Saimaa Brewing Company, p. 050 491 4480,
jussi.laukkanen@saimaabrewingco.fi

Lisätietoa yrityksestämme, tuotteistamme sekä arvoistamme löydät myös uudistetuilta nettisivuiltamme: www.saimaabrewingco.fi.

Saimaa Brewing Company on ketterä, jatkuvasti kehittyvä pienpanimo Saimaan rannalla. Me kumarramme aidon tekemisen maulle ja osoitamme kunniaa vanhalle tavoitellen jatkuvasti uutta. Luomme poikkeuksellisella pieteetillä maailman puhtaimpia makuelämyksiä – rehellisesti ja rohkeasti EKOenergialla. Joten nauti. Huoletta. Tämä on unelma, josta voit nauttia hyvällä omallatunnolla. Ole hyvä.

Saimaa Brewing Companyn tuoteperheet ovat Brewer’s Classic -oluet, Brewer’s Organic -luomuoluet, Brewer’s Special -erikoisoluet ja Crafty-käsityösiiderit.