Uusi suomalaissovellus muuntaa yritysten markkinointieurot hyväntekeväisyysvaluutaksi

Doog on Impaktia Oy:n kehittämä uusi mobiilisovellus, joka yhdistää kuluttajat, yritykset sekä järjestöt. Doogin avulla kuluttajat voivat tehdä hyvää yritysten sponsoroimana ja yrityksille se on uusi markkinointikanavana, jolla tavoitetaan kuluttaja suoraan ostohetkellä.

Uuden hyväntekeväisyyssovelluksen avulla yritykset kasvattavat markkinoinnin tehokkuutta ja pääsevät luomaan uudenlaisen suhteen kuluttajiin. Järjestöt puolestaan pääsevät kiinni täysin uuteen rahavirtaan, kun avustukset tulevat yritysten markkinointibudjeteista. Doog on järjestöille täysin ilmainen varainkeruukanava. Kuluttajat saavat sovelluksen avulla mahdollisuuden tehdä hyväntekeväisyyttä ja osallistua järjestötoiminnan tukemiseen ilman omaa rahallista panostusta.

”Hienointa Doog-sovelluksessa on se, että kaikki osapuolet hyötyvät sen käytöstä, kuten hyvin menneet pilottikokeilut K-Citymarketeissa ja kauppakeskus Itiksessä osoittivat. Sen sijaan, että yrityksen markkinointieuron matka loppuisi mainokseen, jatkaa se kuluttajien avulla järjestöille tehden hyvää”, kertoo Impaktian toimitusjohtaja Ying Zhu.

Toteutettuihin pilottihankkeisiin kuului muun muassa Arttu Lindemanin, Stockmannin, Gigantin ja Starbucksin kanssa yhteistyössä järjestetty ”Artun etsintä” Kauppakeskus Itiksessä. Pilottien tulokset ovat olleet niin yritysten kuin järjestöjen kannalta erittäin lupaavia, ja kerätyn palautteen perusteella kuluttajat ovat ottaneet sovelluksen hyvin vastaan.

”On ollut hienoa nähdä, kuinka hyvin Doog-sovellus on otettu vastaan yritysten ja järjestöjen parissa. Mukana on jo kymmeniä yrityksiä ja järjestöjä kaikista eri kokoluokista, ja esimerkiksi pääkaupunkiseudulle on tulossa runsaasti uusia doogien keräyspaikkoja ennen joulua. Samalla yhteistyö Keskon kanssa laajenee useisiin K-Marketeihin ja K-Citymarketeihin. Doog on myös tulevan Nenäpäivän virallinen lahjoituskanava”, Ying Zhu jatkaa.

Sovelluksen toimintaperiaate

Yritysasiakas ostaa Doog-sovelluksella hyväntekeväisyysvaluuttaa eli ”doogeja”. Kuluttajat puolestaan voivat kerätä näitä doogeja yritysten mainosmateriaaleista samaisen sovelluksen välityksellä.

Avatessaan sovelluksen kuluttaja näkee häntä lähimpänä sijaitsevat kampanjat. Doogeja kuluttaja voi kerätä kohdistamalla älypuhelimen kameran doog-pisteeseen. Sovellus tunnistaa doogit AR-teknologian sekä sijaintitietojen avulla. Kuluttaja saa itse valita kohteen mukana olevista järjestöistä.

Lisätietoja:
Ying Zhu, CEO, +358 40 550 6282, ying.zhu@impaktia.com
Samuli Justén, Creative Director, +358 44 237 9391, samuli.justen@impaktia.com

Doog-sovellus on suomalaisen Impaktia Oyn kehittämä sovellus, jonka avulla yritysten markkinointipanostukset voidaan muuttaa ihmisten kautta hyviksi teoiksi. Sovelluksen avulla yritykset muuntavat osan markkinointibudjetistaan hyväntekeväisyysvaluutaksi kuluttajien käyttöön. Kuluttajat voivat ladata tätä valuuttaa yrityksen mainoksista ja valita itse, mihin hyväntekeväisyyskohteeseen he haluavat rahat siirrettävän. Lisää tietoa sovelluksesta löytyy doogapp.com