Helsinkiin odotettavissa ennätysvilkas turistikesä – sightseeing-kuljetukset suosittuja

Helsinkiin odotetaan jälleen ennätysvilkasta turistikesää ja erityisesti kansainvälisten risteilyvieraiden määrän ennustetaan yltävän yli 450 000 (Visit Helsinki). Ulkomaisista kesäturisteista moni viipyy kaupungissa lyhyen aikaa ja usein ohjelmaan kuuluu sightseeing-kierros, jonka kyydissä pääsee tutustumaan kaupunkiin nopeasti. Kovanen tarjoaa kahta sightseeing-palvelua: koulutetun oppaan vetämiä sightseeing-kierroksia ja kevyempiä, kuljettajan pitämiä private tour -peruskierroksia.

Helsingin ja sightseeing-kierrosten kasvanut suosio näkyy myös Kovasella.

”Tilausten määrä on lisääntynyt valtavasti. Oppaita kysellään yhä enemmän, mutta asiakkaat kysyvät myös omien kuljettajiemme pitämiä Helsinki-kierroksia.”  kertoo Kovasen myyntipalvelussa opaspalveluista vastaa Guide Service Agent ja Helsinki-opas Anna Järvi-Oshaug.

Opas-sightseeing -kuljetuksissa mahdollisuus kattavaan räätälöintiin

Koulutetun oppaan pitämää sightseeing-kierrosta varten pyritään kartoittamaan etukäteen asiakkaan toiveet sisällön suhteen. Tämän avulla kierros voidaan räätälöidä uniikiksi elämykseksi reitistä ja kohteista lähtien aina asiakkaan toivomaan museoon tai ravintolaan asti, jonne voidaan varata paikat etukäteen.

Yksityis-sightseeing -palveluun uusia kulttuuri- ja luontokohteita

Tänä kesänä myös kuljettajan pitämän Kovanen yksityis-sightseeing -palvelun sisältöä on päivitetty. Helsinki-peruskierroksen oheen on lisätty entistä enemmän kulttuuri- ja luontokohteita erityisesti stopover-vierailijoita varten.

Yksityis-sightseeing sopiikin erinomaisesti juuri ad hoc -tarpeeseen, kun asiakas toivoo nopeaa, mutta elämyksellistä kierrosta pääkaupunkiseudun alueella. Yksityiskierroksella voidaan vierailla esimerkiksi Vantaan Kuusijärvellä tutustumassa savusaunaan, Nuuksiossa poimimassa mustikoita tai Sibeliuksen kodissa Ainolassa kuunnellen samalla Finlandia-hymnia. Koska kierroksella ei ole yhtä vakituista reittiä, voidaan se räätälöidä täysin asiakkaan mielenkiinnon kohteiden ympärille. Mikäli asiakkaalla ei ole erityistoiveita kierroksen suhteen tai toiveena on nopeampi sightseeing, tarjolla on Helsingin peruskierros, joka keskittyy kuuluisimpiin nähtävyyksiin.

Kuljettajan pitämä yksityis-sightseeing -kierros voidaan aloittaa mistä vaan, kuten lentokentältä heti lennon laskeuduttua. Kierroksen lisäksi palveluun kuuluu vesipullot, asiakaskartat, ilmainen WiFi sekä Sibelius DVD taustakuvina ja -musiikkina.

Kuljettajan apuna kierroksella on Kovasen oma, kesällä 2016 uusittu sightseeing-materiaali.

Kovanen sightseeing-palvelujen lisätiedot ja varaukset:

Kovanen myyntipalvelu p. 0200 6161 (arkisin klo 9-16)
myynti@kovanen.com
www.kovanen.com