Kovanen App nyt ladattavissa – mobiilisovellus tuo helppoutta ja nopeutta

Kovasen oma mobiilisovellus Kovanen App julkaistiin keskiviikkona 14.6.2017. Kovasen taksipalveluun kehitetty sovellus on ladattavissa App Storen kautta iOS-mobiililaitteille. Mobiilisovellus vie yrityksen kohti entistä monikanavaisempaa palveluntarjontaa. Kovasen laadukasta taksipalvelua voi tilata nyt puhelinpalvelun ja ennakkotilauslomakkeen lisäksi mobiilisti 24/7. Kovanen App -mobiilisovellus tarjoaa helppokäyttöisen heti- ja ennakkotilauskanavan. Sovelluksella voi tilata kuljetuksen taksipalveluna 1-16 henkilölle. Lisäksi sovelluksella voi tilata ennakkoon Kovasen laadukkaan noudon lentokentältä. Muita käyttöjärjestelmiä ja lisäominaisuuksia kehitetään pian lisää.

“Molemmat, niin asiakkaat kuin kuljettajat, hyötyvät toiminnan automatisoinnista. Sovelluksen avulla asiakkailla on käytössä kätevä tilauskanava, joka mahdollistaa teknologian tarjoamia lisäominaisuuksia. Nämä ominaisuudet tehostavat myös kuljettajien toimintaa", kertoo Kovanen Yhtiöt Oy:n toimitusjohtaja Heikki Kovanen.

Kätevä asiakasprofiili, mobiilimaksu ja auton seuranta

Kovanen App -sovellus on kehitetty tukemaan Kovasen asiakaslähtöistä tilausprosessia. Syöttämällä omat asiakasprofiilitiedot personoituu tilauksenteko vaivattomaksi. Käyttäjä voi määritellä profiiliinsa toivotun autokokoluokan tai maksutavan. Sovellus mahdollistaa myös paikannuksen sekä tarjoaa suosikkeina viimeiseksi käytettyjä osoitteita.

Kovasen App -sovelluksessa asiakas voi tallentaa haluamansa maksukorttitiedot mobiilimaksua varten. Kuitti mobiilimaksusta lähetetään suoraan sähköpostiin. Halutessaan asiakas voi tallentaa sovellukseen usean eri maksukortin tiedot ja nimetä ne omalla tunnisteellaan. Mobiilimaksamalla säästää aikaa kuljetuksessa eikä siitä peritä erillistä käsittelymaksua. Lisäksi Kovanen tarjoaa laskutusominaisuuden omaaville yritysasiakkaille mahdollisuuden aktivoida sovellukseen laskutusmaksutavan. Myös perinteinen maksu autoon onnistuu – maksutavan voi vaihtaa aina tilauksen yhteydessä erikseen.

Mobiilisovelluksen myötä paikalle saapuvan auton seuranta helpottuu. Hetitilauspyynnössä sovellus tarjoaa asiakkaan hyväksyttäväksi arvioaikaa ja autotyyppiä  tilauspyynnön mukaisesti. Kuljettajan lähestyessä lähtöosoitetta sovellus lähettää tiedon kuljettajan nimestä, rekisterinumerosta sekä mahdollisuudesta karttaseurantaan. Auton ollessa paikalla, asiakkaalle tulee vielä erillinen viesti. Näin asiakas voi optimoida oman aikansa mahdollisimman tehokkaasti ilman turhia odotuksia.

Asiakkaan tarpeet toiminnan keskiössä

Kehitystyön taustalla oli tuoda arkikäyttöön soveltuva käyttäjäystävällinen tilauskanava Kovasen muiden tilauskanavien rinnalle.  Sovelluksen suunnittelu aloitettiin selvittämällä tarkasti asiakastarpeet ja rakentamalla tausta monikanavaiselle järjestelmälle. Sovellus on kehitetty yhteistyössä Siili Solutions Oyj:n kanssa.

“Halusimme tehdä toimivan ja helppokäyttöisen sovelluksen, jossa on otettu huomioon Kovasen tyyli, laatu ja palvelun taso. Meille oli tärkeää tuoda sovellukseen Kovasen tyyliin ‘jotain enemmän”. Sovellukseen muun muassa tuotiin mahdollisuus tilata meidän paljon kiitosta saanut lentokenttänoutopalvelu", kertoo projektista vastannut Kovasen myyntijohtaja ja osakas Eeva Kovanen.

Ennakkoon tilatussa lentokenttänoudossa Kovasen tilauspalvelukeskus ja kuljettaja seuraavat lennon todellista laskeutumisaikaa. Kuljettaja saapuu kyltin kanssa lennon tuloaulaan vastaan.  Näin lentomatkustaminen helpottuu, kun kuljetuksesta ei tarvitse huolehtia erikseen ja matkasta voi nauttia kotiovelle asti.

Kovanen App -sovelluksen laadun takaa integroitu monikanavajärjestelmä. Kysymys ja muutostarpeissa sovelluksen puhelinpainikkeella saa yhteyden suoraan Kovasen omaan tilauspalvelukeskukseen, joka palvelee vuorokauden jokaisena hetkenä. Mobiilisovelluksessa voit antaa myös palautetta sekä lisätä tilaukselle oman viestin.

“Tilausvaiheessa asiakkaan on mahdollista lisätä tieto siitä, että on esimerkiksi tulossa palaverista ja odotusta voi tulla hetki”, jatkaa Eeva Kovanen.

Sovellusta kehitetään entisestään

Nyt julkaistu Kovanen App iOS-sovellus on vasta ensimmäinen vaihe isompaa kehitystyötä. Laaja ja pitkäkestoinen pohjatyö on saatu valmiiksi, ja kehitystyötä laajennetaan suunniteltuihin lisäominaisuuksiin, Android-sovellukseen sekä muihin sähköisiin kanaviin. Mobiilisovelluksen pilottitestaajina olleet Kovasen vakioasiakkaat ovat olleet tyytyväisiä sovellukseen. Tämä tukee Kovasen jatkokehitystä.

“Yritystä on pidettävä jatkuvasti liikkeessä, isäni opetti minulle näin jo nuorena. Mietimme jatkuvasti uusia tapoja tuottaa entistä parempaa, nautinnollisempaa ja asiakaslähtöisempää palvelua kaikissa kanavissamme”, painottaa Heikki Kovanen.

Lataa Kovanen App nyt App Storesta!

Eeva Kovanen, myyntijohtaja

eeva.kovanen@kovanen.com

Kovanen Yhtiöt Oy on vuonna 1978 perustettu kuljetusalan perheyritysryhmä, jonka omistaa Heikki Kovanen perheineen. Henkilökuljetustoiminnassa Kovanen on Suomen suurin täyden palvelun henkilökuljetusyritys. Kovasen taksi- ja tilausajopalveluihin keskittynyt henkilökuljetustoiminta on keskittynyt pääkaupunkiseudulle ja Etelä-Suomen alueelle. Kovanen Yhtiöt Oy on ISO 14001 -ympäristösertifikaatin sekä Suomalainen perheyritys ja Mercedes-Benz FleetPartner -merkkien haltija.