Yrityskauppa vahvistaa Kovanen Logisticsin kuljetusverkostoa Etelä- ja Varsinais-Suomessa

Logistiikkakonserni Kovanen Logistics on ostanut Varsinais-Suomen alueella toimivan Kuljetusliike J. Sirviö Oy:n elintarvikekuljetusliiketoiminnan 9.10.2015. Liiketoimintakaupan myötä perheyritys Kovanen lujittaa strategiaansa rakentaa Etelä-Suomen alueelle kattava elintarvikekuljetusverkosto kaksilämpötila-autoilla.

Kovanen Logistics toimii laaja-alaisesti Etelä- ja Lounais-Suomen alueella. Yrityksellä on omat kylmä- ja pakkasterminaalit Vantaalla, Liedossa ja Tampereella. Kovanen Logisticsin koko kylmäkaluston määrä on noin 100 autoa. Yrityksen liikevaihto oli 15,3 miljoonaa euroa vuonna 2014. Yrityskaupan mukana Kovanen Logisticsin kalusto ja henkilöstömäärä kasvavat, kun yritykselle siirtyy kymmenen kuorma-autoa, kuusi perävaunua sekä liiketoimintaan kuuluva henkilökunta vanhoina työntekijöinä (12 henkilöä). Siirtyvän toiminnan liikevaihto on noin 1,3 miljoonaa euroa.

Kovanen Logistics kuuluu henkilökuljetus- ja logistiikkapalveluita tarjoavaan Kovanen Yhtiöt Oy -konserniin. Kovanen Yhtiöiden toimitusjohtaja Heikki Kovanen näkee investoinnit tulevaisuuteen ja kasvuun erittäin tärkeinä, myös haastavampina talousaikoina. Konsernissa on käynnissä sukupolvenvaihdos, mikä osaltaan painottaa tulevaisuuteen panostamisen tärkeyttä. Heikin tyttäret myyntijohtaja Eeva Kovanen ja markkinointijohtaja Hanna Kovanen ovat jo nyt konsernin osaomistajia ja mukana sekä operatiivisessa että hallitustoiminnassa. Konsernin investoinnit ulottuvat kaluston lisäksi kasvustrategiaa tukeviin rekrytointeihin ja mittaviin sähköisten järjestelmien kehitykseen.

"Edelläkävijyys alalla kuin alalla vaatii jatkuvaa panostusta liiketoiminnan kehittämiseen, niin myös Kovasella. Kehityksen tulee ulottua koko organisaation läpi rekrytoinneista kalustoon ja järjestelmiin niin, että sen tuloksena pystymme palvelemaan asiakkaitamme ja omaa henkilöstöämme entistä paremmin”, Heikki Kovanen painottaa.

Heikki Kovanen, toimitusjohtaja

heikki.kovanen@kovanen.com
puh. 0400 400 700

Lainaukset

Edelläkävijyys alalla kuin alalla vaatii jatkuvaa panostusta liiketoiminnan kehittämiseen, niin myös Kovasella. Kehityksen tulee ulottua koko organisaation läpi rekrytoinneista kalustoon ja järjestelmiin niin, että sen tuloksena pystymme palvelemaan asiakkaitamme ja omaa henkilöstöämme entistä paremmin.
Heikki Kovanen, toimitusjohtaja