Ikävuosiin terveyttä, iloa ja itsenäisyyttä

TIEDOTE 16.6.2004 Hyvä Ikä 2004 -erikoismessuilla katse tulevaisuuteen Ikävuosiin terveyttä, iloa ja itsenäisyyttä Hyvä Ikä 2004 -tapahtuman tavoitteena on tehdä tulevista vuosista hyviä vuosia. Ikätyön parhaat asiantuntijat, näytteilleasettajat ja ammattilaiset tarjoavat Hyvä Ikä 2004 -erikoismessut 23.-24.9.2004 ja seminaarit 22.-24.9.2004 Tampereen messukeskus Pirkkahallissa. Hyvä Ikä 2004 -tapahtuman järjestävät yhteistyössä KP-Media Oy Expomark, Vanhustyön keskusliitto ry ja Invalidiliitto ry. Vuosien karttuminen tuo mukanaan monia kysymyksiä. Hyvä Ikä 2004 - erikoismessut esittelevät parhaita vaihtoehtoja hoitotyöhön, terveydenhuoltoon, omatoimiseen asumiseen ja jokapäiväisten palvelujen turvaamiseen. Messuilta ikätyön ammattilaiset saavat ratkaisuja työnsä helpottamiseksi. Tuotteiden ja palvelujen käyttäjät saavat myös tietoa mielenkiintoisimmista vaihtoehdoista kunnon ylläpitämiseen, rentouttavaan vapaa-aikaan, harrastuksiin ja matkusteluun. Erikoismessujen teemoina ovat esimerkiksi asuminen ja rakentaminen, apuvälineet, monipuolinen ravitsemus, terveys ja kuntoutus, kuntoilu ja liikunta, turvatekniikka, vapaa-ajan harrastukset ja matkailu sekä tietotekniikka. Hyvä Ikä -tapahtuman seminaarit tarjoavat ikätyön ammattilaisille uusinta tietoa alan ajankohtaisista ratkaisuista. Seminaarien tietopaketin ovat koonneet Vanhustyön keskusliitto ry, Invalidiliitto ry ja Tampereen Elonpolkuja -yhteistyöverkosto. Kuntakoulutus Oy on nyt ensimmäistä kertaa mukana Hyvä Ikä -tapahtuman seminaarijärjestäjänä. Jalalla koreasti, hiirellä taitavasti Hyvä Ikä 2004 -tapahtumassa on jälleen mukana myös suosittu Liikuntatori. Torilla esitellään monipuolisesti ikäihmisille sopivia liikuntamuotoja yleisurheilusta juhlatansseihin. Liikuntatorin toiminnasta vastaa KKI 60+ Tampere, jossa mukana ovat Tampereen kaupungin liikuntatoimi, Hämeen Liikunta ja Urheilu ry sekä Elonpolkuja- yhteistyöverkosto, joka juhlii vuotta 2004 Ikäihmisten tanssin vuotena. Nettikahviossa voi tutustua Enter ry:n ja Mukanetti ry:n opastuksella sähköpostin käyttöön, Internetiin sekä tekstin- ja kuvankäsittelyyn. Kahviosta löytyy myös kännykkäluotseja, jotka opastavat matkapuhelimen käyttäjiä. Hyvä Ikä 2004 -tapahtuman aikana järjestetään myös tietoiskuja ja monenlaista muuta oheisohjelmaa. Lisätietoja: Marjut Suoniemi, KP-Media Oy Expomark, Puh. (03) 340 6048, GSM 0400 922 045, marjut.suoniemi@expomark.fi Vesa Olkkonen, Suomen Viestintä Oy, GSM 0400 642297, vesa.olkkonen@suomenviestinta.fi www.expomark.fi/hyva-ika ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/16/20040616BIT00010/wkr0001.pdf