Kunnossapitoväki kokoontui Ouluun

TIEDOTE, JULKAISTAVISSA 10.5.2004 Kunnossapitoväki kokoontui Ouluun Kunnossapito luo pohjaa huomisen menestykselle Kunnossapidon ammattilaiset kokoontuivat toukokuussa jälleen Ouluun Kunnosapito 2004 -tapahtumaan. Tapahtumaa kehuttiin merkittäväksi asiakkaitten ja palvelutuottajien kohtaamispaikaksi. Viidennet Kunnossapitomessut ja Kunnossapito 2004 -tapahtuma pidettiin Oulussa 6. - 7. toukokuuta. Näytteilleasettajiksi Ouluhalliin saapui lähes 250 organisaatiota ja yritystä ympäri Suomea. - Suomessa järjestettiin samaan aikaan useita teknisen alan tapahtumia tänä vuonna. Siitä huolimatta Kunnossapito-tapahtuma säilytti erinomaisesti asemansa merkittävänä kohtaamispaikkana. Kunnossapitomessut saavuttivat asetetut kävijätavoitteet, toteaa KP- Media Oy Expomarkin myyntipäällikkö Raimo Pylvänäinen tyytyväisenä. Kilpailukykyä ja osaajia Tapahtuman järjestäjät ja osanottajat korostivat, että suuri kunnossapitoalan tapahtuma kannattaa järjestää nimenomaan Oulussa. Oulun seudulle, pohjoiseen ja keskiseen Suomeen sijoittuu koko valtakunnan mittapuulla katsottuna erittäin merkittävä metalli- ja konepajateollisuuden keskittymä. Tuotantojohtaja Sakari Kallo kertoi tapahtumassa Rautaruukin Raahen terästehtaan kunnossapidosta. - Rautaruukki Oyj Raahen terästehdas on merkittävä palveluiden käyttäjä. Raahen terästehtaan käyttämistä palveluista noin 80 prosenttia kohdistuu lähialueille Raahen ja Oulun seutukuntaan. Kunnossapito haukkaa tästä potista leijonan osan, Kallo kuvaili. Kallo korosti, että Kunnossapitotapahtumalla on tärkeä rooli alan kehityksessä. - Olkoon tämä jo perinteikkääksi muodostunut oman alansa tapahtuma luotaamassa omalta osaltaan Perämeren kaaren talousaluetta ja sen yrityksiä menestykseen. Vain menestymällä ja toimintaa jatkuvasti tehostamalla säilytämme kilpailukykymme ja houkuttelemme alalle tulevaisuuden osaajia ja menestyjiä. Kunnossapidon kilpailu kovenee Kunnossapitoyhdistys ry:n presidentti Pentti Ahola muistutti Kunnossapito-tapahtuman avajaispuheessaan yhä kasvavista haasteista, joita kansainvälinen kilpailutilanne asettaa kunnossapidolle. - Teollisuus odottaa kunnossapidolta toimintaa parantavaa käytettävyyttä ja luotettavuutta sekä toiminnan kokonaistehokkuuden paranemista. Tuotantolaitoksen hyvä kilpailukyky edellyttää maailmanluokan toimintaa myös kunnossapidolta, Ahola korosti. Seuraavaksi Synergiaa Kunnossapito 2004 -tapahtuman sisältö suunniteltiin yhdessä metalli-, metsä-, prosessi- ja kemianteollisuuden, teknisen kaupan sekä hallinnon alojen avainhenkilöiden kanssa. KP-Media Oy Expomark vastasi tuttuun tapaan Kunnossapitomessujen järjestelyistä. Kongresseja organisoi puolestaan POHTO. Yhteistyökumppanina heillä on ollut Kunnossapitoyhdistys ry. Kunnossapito 2004 -messujen teemat keskittyivät kunnossapidon suunnitteluun, strategioihin ja tuottavuuteen, kunnossapidon työvälineisiin, teollisuusrakentamiseen, energiahuoltoon ja ympäristönhallintaan, materiaalitoimintoihin, työturvallisuuteen, siivoukseen ja puhtaanapitoon sekä vartiointiin. Seuraavaksi Oulussa kohdataan Synergia-teollisuustapahtumassa toukokuussa 2005. Lisätietoja: Myyntipäällikkö Raimo Pylvänäinen, KP-Media Oy Expomark Puh. (014) 339 0320, GSM 0400 671 923, fax (014) 339 0350, raimo.pylvanainen@kp-media.fi Tiedottaja Elina Härkönen, Suomen Viestintä Oy, Puh (014) 339 2056, GSM 040 844 9208, fax (014) 339 2055, elina.harkonen@suomenviestinta.fi www.expomark.fi/kunnossapito ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/11/20040511BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/11/20040511BIT00010/wkr0002.pdf