POHTO ja KP-Media Oy syventävät koulutusyhteistyötään

LEHDISTÖTIEDOTE 14.4.2004 POHTO ja KP-Media Oy syventävät koulutusyhteistyötään Panostus kunnossapidon osaamiseen kannattaa Liiketoiminnan ja henkilöstön kehittämisen asiantuntijaorganisaatio POHTO ja Kunnossapitoyhdistys ry:n päätoimija KP-Media Oy syventävät yhteistyötään. Yhteistyö merkitsee kunnossapidon ammattilaisille parempia mahdollisuuksia ylläpitää ja kehittää osaamistaan. Yhteistyösopimus solmitaan 14.4.2004 Oulussa. - Kunnossapidon jatkuva kehittäminen on äärimmäisen tärkeää suomalaisen teollisuuden kilpailukyvyn kannalta. Haluamme tarjota kunnossapidon ammattilaisille mahdollisuuksia elinikäiseen oppimiseen ja tietojen päivittämiseen. POHTOn ja KP-Median yhteistyön myötä nämä mahdollisuudet parantuvat entisestään, korostaa Matti Niemelä, KP-Media Oy Kunnossapitokoulutuksen koulutuspäällikkö. KP-Median ja POHTOn yhteistyöllä haetaan maantieteellistä kattavuutta koulutustarjonnassa. - Kurssien toteuttamismäärä lisääntyy yhteistyön myötä. Tarjontaa pyritään alueellisesti nostamaan. Pohjois-Suomesta ei enää tarvitse matkata Etelä-Suomeen koulutuspäiville, Niemelä antaa esimerkin. Hyvälle yhteistyöperinteelle jatkoa KP-Media Oy ja POHTO ovat toimineet yhteistyössä pitkään. Yhdessä on toteutettu esimerkiksi teollisuuden ammattitapahtumia, messuja ja seminaareja. KP-Media Oy:n toimitusjohtaja Ari Juvan mukaan KP-Median ja POHTOn koulutustapahtumat täydentävät hyvin toisiaan: palettiin saadaan sekä "insinööritason" että "asentaja-kunnossapitäjä-tason" koulutuspalveluja. - Koulutustarjonnan skaala on näin mahdollisimman laaja. Koulutustapahtumien kehittäminenkin onnistuu parhaiten yhdessä, Juva näkee. Vuoden suurin kunnossapitotapahtuma Oulussa toukokuussa KP-Media Oy Expomark järjestää Kunnossapito 2004 -tapahtuman Ouluhallissa 6. - 7. toukokuuta yhteistyössä Kunnossapitoyhdistys ry:n kanssa. Tapahtuma koostuu Kunnossapito 2004 -messuista ja korkeatasoisesta kongressista. Kongressin järjestelyistä vastaa POHTO. Teollisuuden ja kunnossapidon avainkysymykset ovat laajasti esillä Oulun Kunnossapito 2004 -tapahtumassa toukokuussa. Kunnossapito 2004 -messujen teemoja ovat kunnonvalvonta ja tietojärjestelmät, kunnossapidon työvälineet, teollisuusrakentaminen, energiahuolto ja ympäristöhallinta, korroosionesto, materiaalitoiminnot, työturvallisuus, siivous ja puhtaanapito sekä vartiointi. Kunnossapito 2004 -messujen käytössä Ouluhallissa on lähes 5 000 näyttelyneliötä sekä laaja ulkonäyttelytila. Viime kerralla, vuonna 2002, tapahtumassa oli noin 270 näytteilleasettajaa. Yli 90 prosenttia näyttelypaikoista on nytkin jo myyty. POHTOn organisoima kongressi koostuu kolmesta osaseminaarista, joiden sisältö on rakennettu yhteistyössä elinkeinoelämän ja teollisuuden edustajien suunnitteluryhmän kanssa. Seminaarien teemoina ovat kunnossapidon logistiikka ja tuottavuus sekä tulevaisuuden kunnossapitäjän osaamisprofiili. Teollisuuden suurkatselmus Synergia 2005 Oulussa KP-Media Oy Expomark järjestää yhteistyössä POHTOn kanssa Oulussa Synergia 2005 -teollisuustapahtuman 26. - 27.5.2005. Erikoismessut ja kongressi muodostavat yhdessä uudenlaisen teollisuuden suurkatselmuksen. Oulun merkitys maamme teollisuuden keskeisenä tukikohtana vahvistuu, kun KP-Media Oy:n liiketoimintayksikkö Expomark organisoi kaupungissa teollisuuden suurkatselmuksen keväällä 2005. Synergia 2005 muodostuu messuista ja innovaatiopäivistä, jotka järjestetään Ouluhallissa 26. - 27.5.2005. KP-Media Oy:n yhteistyökumppanina tapahtuman järjestämisessä on POHTO. Erikoismessut ja kongressi yhdistävät uudella tavalla elektroniikkateollisuuden, teollisuusautomaation, alihankinnan, hydrauliikan, pneumatiikan sekä muut teollisuuden osaamisalueet yhdeksi kokonaisuudeksi. Tapahtumassa tuodaan esille suomalaista teollisuusosaamista ja tarkastellaan alan tärkeimpiä uusia innovaatioita. Oulussa näkyy innovaatioiden positiivinen yhteisvaikutus Järjestäjät tietävät, että tämänkaltaiselle ammattitapahtumalle on Oulussa selvä kysyntä. - Vaikka Oulu on talousalueensa merkittävä keskittymä keskisessä Suomessa, siellä järjestetään ammattitapahtumia suhteellisen vähän. Kunnossapitoalan messut on järjestetty siellä joka toinen vuosi. Kuitenkin esimerkiksi Jyväskylässä, joka on selvästi pienempi kaupunki, on joka vuosi useita ammattitapahtumia, vertaa KP-Media Oy:n myyntipäällikkö Raimo Pylvänäinen. - Oulussa on tilausta teollisuuden suurtapahtumalle, joka käsittelee myös elektroniikka- ja suurteollisuuspuolta, alihankintaa ja innovaatioita, Pylvänäinen korostaa. Lisätietoja: Myyntipäällikkö Raimo Pylvänäinen, KP-Media Oy Expomark Puh. (014) 339 0320, GSM 0400 671 923, fax (014) 339 0350, raimo.pylvanainen@kp-media.fi Toimitusjohtaja Ari Juva, KP-Media Oy, GSM 0400 457 907, fax (09) 290 0081, ari.juva@kp-media.fi Koulutuspäällikkö Matti Niemelä, Kunnossapitokoulutus, GSM 0400 417 672, matti.niemela@kunnossapito.fi Yhteysjohtaja Satu Turunen, POHTO Oy, Puh. (08) 5509 754, fax (08) 5509 840, satu.turunen@pohto.fi www.expomark.fi www.pohto.fi KP-Media Oy tunnetaan teollisuuden, sosiaali- ja terveydenhuoltoalan messuosaajana sekä kunnossapitotoimialan koulutuspalvelujen ja julkaisujen tuottajana. KP-Media Oy:n liiketoimintayksiköitä ovat Expomark, Kunnossapitokoulutus ja Kunnossapitolehti. KP-Media Oy on Kunnossapitoyhdistys ry:n päätoimija. Yhdistyksellä on noin 2 500 jäsentä ympäri Suomen. POHTO Oy on liiketoiminnan ja henkilöstön kehittämisen asiantuntijaorganisaatio. Sillä on kaksi toimipistettä: Oulun kehittämiskeskus Oulussa sekä Kaakkois-Suomen aluekeskus Lappeenrannassa. POHTOlla on pitkät perinteet kongressi- ja koulutuspalvelujen sekä osaamisen kehittämisen palvelujen tuottamisessa. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/14/20040414BIT00090/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/14/20040414BIT00090/wkr0002.pdf