Kraft Foods Finlandin uudeksi toimitusjohtajaksi Veronica Lindholm

Veronica Lindholm on nimitetty Kraft Foods Finlandin uudeksi toimitusjohtajaksi 1.2.2013 alkaen. Lindholm siirtyy uuteen tehtäväänsä The Walt Disney Company Nordicista, jossa hän on toiminut Chief Marketing Officer –tehtävässä. Veronica Lindholm tulee jatkamaan Kraft Foodsin menestyksekästä työtä suomalaisten suosikkiherkkujen tarjoajana.

HELSINKI, 21. syyskuuta

Kraft Foods on tänään nimittänyt Veronica Lindholmin Kraft Foods Finlandin uudeksi toimitusjohtajaksi. Hän seuraa tehtävässä Pasi Anttilaa ja aloittaa 1.2.2013. Veronica Lindholmilla on yli 18 vuoden kokemus johtotehtävistä FMCG-sektorin eri osa-alueilla sekä Suomessa että kansainvälisesti.

"Olen hyvin iloinen saadessamme Veronica Lindholmin johtamaan organisaatiotamme Suomessa. Edessämme on jännittäviä muutoksia, kun yhtiöstämme tulee Mondelēz International”, kertoo Kraft Foodsin Pohjoismaiden toimitusjohtaja Ludwig Askemper.

"Uuden tehtäväni myötä pääsen osaksi vahvaa organisaatiota, jolla on lukuisia tunnettuja ja kuluttajien rakastamia brändejä, kuten Marabou, Philadelphia, LU Jaffa, LU Fanipala, LU Domino ja TUC. Meillä on vankka asema suklaassa, juustossa ja kaakaojuomissa, mutta keksit ovat meille avainasemassa”, toteaa Veronica Lindholm.

“Kraft Foodsin toimintaa ohjaa pyrkimys vastata asiakkaiden tarpeisiin, mikä sopii täydellisesti minun liiketoimintafilosofiaani. Uskon vahvasti, että onnistumiset liiketoiminnassa tulevat ainoastaan hyvän asiakasyhteistyön kautta. Yksilöiden onnistumiset tulevat puolestaan sitoutumisesta ja tiimin tuesta”, Veronica Lindholm summaa.

Lindholm aloitti uransa Fazerilla, missä hän työskenteli eri tehtävissä yhteensä kuuden vuoden ajan. Hän toimi muun muassa Nordic Brand Manager- ja Länsi-Euroopan Area Export Manager –tehtävissä. Vuonna 1999 Veronica Lindholm siirtyi The Walt Disney Companyn palvelukseen työskennelläkseen Walt Disney Studios Home Entertainment -yhtiön Pohjoismaiden markkinointijohtajana. Tämän jälkeen hän on työskennellyt organisaatiossa useissa muissa johtotason tehtävissä, joista viimeisimpänä The Walt Disney Company Nordicin Chief Marketing Officer –tehtävässä.

Veronica Lindholm on Electra Gruppenin hallituksen jäsen ja syntyjään helsinkiläinen. Hän asuu tällä hetkellä perheineen Tukholmassa, mutta palaa uuden tehtävän myötä takaisin kotikaupunkiinsa Helsinkiin.

Yhteyshenkilö:

Kristian Hvilen, External Communications Manager Nordics

+47 924 36 920

khvilen@mdlz.com

Kraft Foodsista

Kraft Foods on dynaaminen kansainvälinen yritys, joka keskittyy suklaa- ja keksituotteisiin ja jolla on vertaansa vailla oleva kuluttajien rakastama tuotevalikoima. Yrityksemme liikevaihto on 54 miljardia dollaria ja olemme maailman toiseksi suurin elintarvikealan yritys. Teemme tuotteita, joita miljardit kuluttajat noin 170 maassa voivat nauttia.

Olemme Pohjoismaiden markkinajohtaja seuraavissa tuoteryhmissä: suklaa, kahvi, tuorejuustot ja kaakao. Tuotevalikoimamme sisältää tunnettuja tuotteita kuten LU, Domino, Jyväshyvä, Marabou, Gevalia, Philadelphia ja O’boy.

Kraft Foods (www.kraftfoodscompany.com, NYSE: KFT) on jäsenenä Dow Jones Industrial Averagessa, Standard & Poor's 500:ssa, Dow Jones Sustainability Indexissä ja Ethibel Sustainability Indexissä.

Kraft Foodsilla on Pohjoismaissa n. 1600 työntekijää. Suomessa toimipisteemme sijaitsevat Vantaalla. Lisää tietoa löydät kotisivuiltamme:  www.kraftfoodsnordic.com.

Oy Kraft Foods Finland Ab ja Kraft Foods Europe Services GmbH – sivuliike Suomessa, Valimotie 5, 01510 Vantaa.

Kraft Foods Finland Production Oy, Fazerintie 6, 01230 Vantaa.

Puh  020 142 7400. Faksi  020 142 7430.

Avainsanat:

Lainaukset

- Olen hyvin iloinen saadessamme Veronica Lindholmin johtamaan organisaatiotamme Suomessa. Edessämme on jännittäviä muutoksia, kun yhtiöstämme tulee Mondelēz International.
Ludwig Askemper, Kraft Foodsin Pohjoismaiden toimitusjohtaja