KRAFT FOODS SUOMESSA MYY KEKSITUOTANTONSA FAZERILLE

Fazer Group ostaa Kraft Foodsin tuotantotoiminnot Vantaalla, Suomessa. Kauppaan kuuluvat myös tuotemerkit Jyväshyvä ja Carneval sekä valikoima muita paikallisia tuotemerkkejä. Kraft Foodsin keksituotanto on sijainnut Fazerin suklaatehtaan yhteydessä Vantaalla jo vuosikymmenien ajan. Fazer omisti tehtaan alunperin ja se tuli fuusioiden kautta Kraft Foodsin omistukseen vuonna 2007. Tehtaan siirtyminen Fazerin omistukseen on luonnollinen seuraava askel.

HELSINKI, Suomi – 8. elokuuta

Kraft Foods on vakiintunut Suomeen suurien paikallisten ja maailmanlaajuisten tuotemerkkivalikoimien kautta. Kraft Foods jatkaa toimintaansa keksikategoriassa selkeänä markkinajohtajana, mutta tämä myynti takaa pitkäaikaiselle kasvulle paremman lähtökohdan. Täten voimme keskittyä entistäkin enemmän innovaatioihin ja investoimiseen pääkategorioihimme, sanoo Pasi Anttila, Kraft Foods Finlandin toimitusjohtaja.

Yhtiönä olemme jännittävällä matkalla ja vuoden 2012 lopulla meistä tulee Mondelēz. Uusi rakenteemme Suomessa antaa meille erinomaisen lähtökohdan maailmanlaajuisella ja erittäin kilpailukykyisellä teollisuuden alalla, sanoo Anttila.

Kauppa koskee yhteensä 85 työntekijää. Kraft Foodsilla on ilo ilmoittaa, että lomautuksia ei tehdä omistuksen siirron myötä. - Työntekijämme ovat tärkein voimavaramme, ja olemme erittäin tyytyväisiä siitä, että pystyimme varmistamaan kaikki nykyiset työpaikat tässä prosessissa, sanoo Pasi Anttila.

Yhteyshenkilöt:

Pasi Anttila, toimitusjohtaja, Kraft Foods Finland
Puh: 358 (0)20 142 7402
pasi.anttila@kraftfoods.com

Kristian Hvilen, Communications Manager Nordics
Puh: +47 924 36 920
khvilen@kraftfoods.com

Kraft Foodsista

Kraft Foods on dynaaminen kansainvälinen yritys, joka keskittyy suklaa- ja keksituotteisiin ja jolla on vertaansa vailla oleva kuluttajien rakastama tuotevalikoima. Yrityksemme liikevaihto on 54 miljardia dollaria ja olemme maailman toiseksi suurin elintarvikealan yritys. Teemme tuotteita, joita miljardit kuluttajat noin 170 maassa voivat nauttia.

Olemme Pohjoismaiden markkinajohtaja seuraavissa tuoteryhmissä: suklaa, kahvi, tuorejuustot ja kaakao. Tuotevalikoimamme sisältää tunnettuja tuotteita kuten LU, Domino, Jyväshyvä, Marabou, Gevalia, Philadelphia ja O’boy.

Kraft Foods (www.kraftfoodscompany.com, NYSE: KFT) on jäsenenä Dow Jones Industrial Averagessa, Standard & Poor's 500:ssa, Dow Jones Sustainability Indexissä ja Ethibel Sustainability Indexissä.

Kraft Foodsilla on Pohjoismaissa n. 1600 työntekijää. Suomessa toimipisteemme sijaitsevat Vantaalla. Lisää tietoa löydät kotisivuiltamme:  www.kraftfoodsnordic.com.

Oy Kraft Foods Finland Ab ja Kraft Foods Europe Services GmbH – sivuliike Suomessa, Valimotie 5, 01510 Vantaa.

Kraft Foods Finland Production Oy, Fazerintie 6, 01230 Vantaa.

Puh  020 142 7400. Faksi  020 142 7430.

Avainsanat:

Lainaukset

Yhtiönä olemme jännittävällä matkalla ja vuoden 2012 lopulla meistä tulee Mondelēz. Uusi rakenteemme Suomessa antaa meille ehdottoman lähtökohdan yhä maailmanlaajuisella ja erittäin kilpailukykyisellä teollisuuden alalla.
Pasi Anttila, Kraft Foods Suomen toimitusjohtaja