LUDWIG ASKEMPER KRAFT FOODSIN POHJOISMAIDEN ALUEEN TOIMITUSJOHTAJAKSI

Ludwig Askemper (48 v.) on nimitetty Kraft Foodsin Pohjoismaiden toimitusjohtajaksi 1.9.2012 lähtien. Hän on viimeksi työskennellyt Sales Director Chocolate & Biscuits, Kraft Foods Germany –tehtävässä.

Helsinki, 27.09.2012

Ludwig Askemperilla on vahva elintarviketeollisuustausta, sillä hän on työskennellyt monen vuoden ajan Marsilla erilaisissa myynti- ja Away from Home –tehtävissä. Hän tuli Kraft Foodsin palvelukseen vuonna 2010 ja odottaa mielenkiinnolla uutta haastetta Kraft Foods Nordicin toimitusjohtajana. Hän näkee yrityksen jakaantumisen lokakuun alussa hyvänä mahdollisuutena viedä Pohjoismaiden organisaatio uusiin ulottuvuuksiin Mondelēz International –nimen alla:

- Kraft Foods Pohjoismaissa omaa upean perinnön ja suurenmoisen tuotemerkkivalikoiman, jonka kanssa työskennellä. Tiedän jo nyt, että tämä on ammattitaitoinen ja motivoitunut organisaatio, joka haluaa aina tehdä parastaan. Se saa minut vakuuttuneeksi siitä, että me pystymme jakamaan herkullisia ilon hetkiä kuluttajille paremmin kuin kukaan muu markkinoilla. Yhdessä upeiden työtovereiden kanssa ja läheisessä yhteydessä kaupan ja Away from Home –asiakkaiden kanssa haluan rakentaa entistä enemmän kasvua meille kaikille.

Ludwig Askemper syntyi ja kasvoi Saksassa, mutta työskenteli monien vuosien ajan johtotehtävissä Marsilla ja viimeksi Kraft Foodsilla. Hän on työskennellyt useissa eri myynnin tehtävissä, johtanut Marsin makeisten Away from Home –liiketoimintaa, toiminut lemmikkieläinruokadivisioonan johtajana ja siirtynyt myyntijohtajan tehtävään Kraftille vuonna 2010.

– Olen oppinut paljon aikaisemmista työkokemuksistani ja uskon, että ne tulevat auttamaan minua luomaan lisää kasvua Pohjoismaissa. Haluan perehtyä Pohjoismaiden kulttuureihin ja oppia puhumaan ruotsin kieltä niin nopeasti kuin mahdollista, jotta pystyn kokonaisvaltaisesti osallistumaan kaikkeen toimintaan, hän kertoo.

Ludwig Askemper tulee työskentelemään Krister Zackarin seuraajana. Krister Zackari on nimitetty Kraft Foodsilla Category President Europe for the Gum & Candy category – tehtävään.

Yhteyshenkilö:

Kristian Hvilen, External Communications Manager Nordics

+ 47 924 36 920

khvilen@mdlz.com

Kraft Foodsista

Kraft Foods on dynaaminen kansainvälinen yritys, joka keskittyy suklaa- ja keksituotteisiin ja jolla on vertaansa vailla oleva kuluttajien rakastama tuotevalikoima. Yrityksemme liikevaihto on 54 miljardia dollaria ja olemme maailman toiseksi suurin elintarvikealan yritys. Teemme tuotteita, joita miljardit kuluttajat noin 170 maassa voivat nauttia.

Olemme Pohjoismaiden markkinajohtaja seuraavissa tuoteryhmissä: suklaa, kahvi, tuorejuustot ja kaakao. Tuotevalikoimamme sisältää tunnettuja tuotteita kuten LU, Domino, Jyväshyvä, Marabou, Gevalia, Philadelphia ja O’boy.

Kraft Foods (www.kraftfoodscompany.com, NYSE: KFT) on jäsenenä Dow Jones Industrial Averagessa, Standard & Poor's 500:ssa, Dow Jones Sustainability Indexissä ja Ethibel Sustainability Indexissä.

Kraft Foodsilla on Pohjoismaissa n. 1600 työntekijää. Suomessa toimipisteemme sijaitsevat Vantaalla. Lisää tietoa löydät kotisivuiltamme:  www.kraftfoodsnordic.com.

Oy Kraft Foods Finland Ab ja Kraft Foods Europe Services GmbH – sivuliike Suomessa, Valimotie 5, 01510 Vantaa.

Kraft Foods Finland Production Oy, Fazerintie 6, 01230 Vantaa.

Puh  020 142 7400. Faksi  020 142 7430.

Avainsanat: