Mondelēz International investoi miljoonaan kahvinviljelijään vuoteen 2020 mennessä

• “Coffee Made Happy” – kestävästä kehityksestä vauhtia kasvulle
  • Tavoite kaikkien eurooppalaisten kahvimerkkien raaka-ainehankinnan [1]saattamiseksi kestävän kehityksen piiriin lähes puolivälissä vuoteen 2015 mennessä.

HELSINKI – 29.10.2012 – Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) ilmoitti tänään panostuksesta kestävään kehitykseen kahvintuotannossa. “Coffee Made Happy” merkitsee vähintään 200 miljoonan dollarin investointia miljoonan kahvinviljelijän toimintaedellytysten parantamiseksi vuoteen 2020 mennessä. Ohjelman tarkoituksena on auttaa seuraavan sukupolven viljelijöitä tarjoamalla uusia näkökulmia, koulutusta ja tukea elinolosuhteiden parantamiseen ja pienten kahvitilojen palauttamiseen houkuttelevaksi toimeentulovaihtoehdoksi. Hanke kertoo Mondelēz Internationalin ydinarvoista ja tukee yrityksen aiempaa lupausta Euroopan markkinoilla myytävän kahvin saattamisesta 100 %:sesti kestävän kehityksen piiriin vuoteen 2015 mennessä.

“Coffee Made Happy on rohkea, koko alaa muuttava hanke, jolla on mielestämme hyvät mahdollisuudet onnistua,” sanoo Blobal Coffeen pääjohtaja Hubert Weber. “Se on tarpeellinen parannus niin viljelijöiden, ympäristön kuin liiketoimintammekin kannalta. Yhdessä voimme tehdä kahvinviljelystä houkuttelevan ammatin tuleville sukupolville.”

Coffee Made Happy pyrkii lisäämään pienten kahvitilojen tuottavuutta ja elinkelpoisuutta vahvistamalla viljelykäytäntöjä ja tukemalla kestävämpien periaatteiden mukaisesti toimivien yhteisöjen luomista. Mondelēz International tukee jo ennestään kestävän kehityksen mukaista viljelyä erilaisten yhteistyökumppanien kanssa, kuten 4C ja Rainforest Alliance. Näiden suhteiden jatkaminen ja uusien yhteistyökumppaneiden hankkiminen tulee vauhdittamaan nykyisiä kaupallisia kehitysohjelmia Vietnamissa, Perussa ja muissa tärkeissä kahvintuottajamaissa.

Coffee Made Happy tähtää viljelyn edellytyksien edistämiseen, mikä luo yritykselle kasvua pitkällä aikavälillä, sillä kuluttajia kiinnostavat yhä enemmän ostetun kahvin alkuperä, viljelytavat sekä viljelijät.

“Uskomme, että ilolla kasvatettu kahvi on iloinen asia myös sen juojille,” sanoo Global Coffeen markkinoinnista ja kestävästä kehityksestä vastaava varapääjohtaja Roland Weening. “Coffee Made Happy osoittaa kuluttajille, että korkealaatuista kahvia voidaan tuottaa tyytyväisistä ja kestävään kehitykseen perustuvista lähtökohdista.”

"Koska ympäristö ja viljelijöiden hyvinvointi on niin tärkeä suomalaisille ​​kuluttajille, on tämä mielestämme suuri askel oikeaan suuntaan." sanoo Ludwig Askemper, Mondelēz Internationalin pohjoismaiden toimitusjohtaja.

Coffee Made Happy on Mondelēz Internationalin uusin hanke koko hankintaketjun läpinäkyvyyden parantamiseksi ja kestävän kehityksen varmistamiseksi. Viiden viime vuoden aikana eurooppalaisten tuotantolaitosten toiminta on parantunut merkittävästi resurssien tehostamisen, uudelleen käytön ja toiminnassa syntyvän jätteen kierrättämisen myötä. Enää yksikään yhtiön kymmenestä Euroopan markkinoille kahvia tuottavasta yksiköstä ei toimita jätteitä kaatopaikalle. Yhtiö suunnittelee myös lisäparannuksia uusien valmistustekniikoiden, laivausmateriaalien kierrätyksen ja kestävän kehityksen mukaisten kuljetusmateriaalivalintojen avulla. Coffee Made Happy -hanke ja yhtiön jo toimivat käytännöt ovat nostaneet Mondelēz Internationalin kärkipaikalle alan ohjaamiseksi kestävämmän kehityksen mukaiseen tulevaisuuteen.

[1] “Kestävän kehityksen raaka-aineen” hyväksyy tai varmentaa sitoutumaton taho

Yhteyshenkilö:

Anders Carne

46 70 555 0890

acarne@mdlz.com

About Mondelēz International

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) is a world leader in chocolate, biscuits, gum, candy, coffee and powdered beverages. The company comprises the global snacking and food brands of the former Kraft Foods Inc. following the spin-off of its North American grocery operations in October 2012. Mondelēz International’s portfolio includes several billion-dollar brands such as Cadbury and Milka chocolate, Jacobs coffee, LU, Nabisco and Oreo biscuits, Tang powdered beverages and Trident gums. Mondelēz International has annual revenue of approximately $36 billion and operations in more than 80 countries. Visit www.mondelezinternational.com and www.facebook.com/mondelezinternational.

Avainsanat:

Lainaukset

Ludwig Askemper, Mondelēz Internationalin pohjoismaiden toimitusjohtaja.